دسته : ورزشی
شماره : 13254223313
تاریخ : 24 فروردين 1399
خلاقیت باشگاه بلاروسی؛ مانکن هواداران به جای خودشان در ورزشگاه! هوادارانی که از کشورهای انگلیس، روسیه، امارات و حتی ایران بلیط دیدار دینامو برست با ساختیور سولگیروست که با برتری 2 بر صفر تیم دینامو به پایان رسید خریداری کردند

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا مسابقات فوتبال در اروپا را به حالت تعلیق درآورده اما در بلاروس اوضاع متفاوت است، مسئولان فوتبال بلاروس خطرات ناشی از برگزاری رقابت ها را نادیده گرفته و در حال انجام بازی ها هستند. هرچند این موضوع تنها اقدام عجیب آنها نبوده و یکی از تیم های حاضر در لیگ این کشور برای آنکه بیشتر کسادی فوتبال را در روزهای کرونایی به رخ بکشد دست به کار خلاقانه ای زده است. تیم "دینامو برست" با توجه به اینکه اکثر هوادارانش برای حفظ جان خود ترجیح داده اند در خانه بمانند اقدام به بلیط فروشی مجازی کرده است، این باشگاه به هوادارانی که بلیط مجازی 25 دلاری را خریداری کنند این امکان را می دهد تا تصویر چاپ شده خود را روی تن مانکن های بدون سر در ورزشگاه ببینند.

این اقدام باشگاه با استقبال 50 نفری در نخستین دیدار همراه بود، هوادارانی که از کشورهای انگلیس، روسیه، امارات و حتی ایران بلیط دیدار دینامو برست با ساختیور سولگیروست که با برتری 2 بر صفر تیم دینامو به پایان رسید خریداری کردند. در این دیدار تصویر این 50 نفر روی مانکن های بدون سر در ورزشگاه حاضر بود، لیگ بلاروس تنها لیگ فوتبال اروپایی می باشد که درحال برگزاری است اما باشگاه های این لیگ به خاطر عدم استقبال هواداران با مشکلات مالی مواجه شدند. اما تیم دینامو برست برای مقابله با این مشکل راهکاری جالب اندیشیده است، این باشگاه درکنار چاپ تصویر هواداران روی مانکن به آنها 10 درصد تخفیف خرید از محصولات خود را نیز می دهد.

البته برگزاری لیگ فوتبال بلاروس مورد قبول اهالی فوتبال در اروپا نبوده و اتحادیه فوتبالیست های جهان از تصمیم مسئولان فوتبال بلاروس برای برگزاری رقابت ها انتقاد  آن را غیرقابل درک خواند.