دسته : اقتصاد
شماره : 13254223311
تاریخ : 24 فروردين 1399
کسب و کار های کم ریسک از شنبه آغاز به کار می کنند روحانی: از شنبه ۳۰ فروردین کسب و کارهای کم ریسک با پروتکل‌های بهداشتی و اتصال به سامانه و دریافت کد شروع به فعالیت می کنند.

رئیس جمهور امروز-یکشنبه- در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت:  یکی از برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کارهایی که کم ریسک برای استان‌ها به جز تهران بود که این کار از دیروز شروع شده است .

وی ادامه داد: در این راستا وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می‌خواهد شروع کند و فعال شود وارد سامانه شود و در آن ثبت نام کرده و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

روحانی با تاکید بر این که اکثریت افراد این کد را دریافت کردند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد. از همه کسبه و فعالین اقتصادی که  از دیروز  کار را شروع کردند آنهایی که به سامانه متصل نشدند تقاضا کرد که در همین هفته جاری و تا پایان هفته به این سامانه متصل شوند و این کار را  برای آینده کشور و برای خود کسبه مفید دانسست.

وی ادامه داد: قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه‌ها و بنگاه‌ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

روحانی گفت: دیروز در جلسه‌ای که با روسای کمیته‌ها داشتیم قرار شد برای کسب و کارهای پرریسک هم با وزارت بهداشت، صمت و کشور برنامه ریزی کنند و هر زمان که این طرح آماده شد، با پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که تصمیم گیری می‌شود، اجرایی شود. 

رییس جمهوری ادامه داد: درباره تهران هم همانطور که مردم می‌دانند از شنبه ۳۰ فروردین کسب و کارهای کم ریسک با پروتکل‌های بهداشتی و اتصال به سامانه و دریافت کد آغاز میشود برای کسب و کارهای پرریسک هم دارد مطالعه می‌شد و به مردم اطلاع داده می‌شود.