دسته : اقتصاد
شماره : 13254223276
تاریخ : 22 فروردين 1399
مدیر سازمان بین‌المللی کار: زمان انجام مهم ترین همکاری بین المللی فرا رسیده است. بر اساس هشدار سازمان بین‌المللی کار، جهان در معرض بدترین بحران اقتصادی از جنگ جهانی دوم به این طرف قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، مدیر سازمان بین المللی کار گفت: برای مقابله با تاثیرات شیوع ویروس کرونا در اقتصاد جهان، اقدامات صحیح، سریع و حساب شده می تواند تاثیر با ارزش و قابل ملاحظه ای داشته باشد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد، تاثیر شیوع این ویروس بر نیروی کار و کسب و کار در سطح جهان را بررسی کرده و هشدار داد که جهان در معرض بدترین بحران اقتصادی از جنگ جهانی دوم به این طرف قرار دارد و بحران ناشی از همه گیری  ویروس کرونا، محل کار ٨١ درصد از نیروی کار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری در سراسر جهان را به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده و اعمال محدودیت‌ها بر زندگی روزانه، به بسته شدن بسیاری از شرکت‌ها و بیکاری دائم یا موقت کارکنان منجر شده است.

گای رایدر، مدیر این سازمان گفت: تحقیقات و بررسی های ما نشان می‌دهد، شیوع این ویروس و بحران ناشی از آن،  بر اقتصاد و نیروی کار هم اقتصادهای توسعه یافته و هم اقتصادهای در حال توسعه، تاثیرات بسیار شدیدی خواهد گذاشت.

وی افزود: اقداماتی آگاهانه، حساب شده و در زمان درست می تواند در بقا یا فروپاشی اقتصادها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد. بر این اساس ما برای مقابله با این تأثیرات باید خیلی سریع، قاطعانه و متحد اقدام کنیم.

مدیر کل سازمان بین المللی کار اظهار داشت: اکنون زمان انجام مهم ترین همکاری بین المللی است. اگر (اقتصاد) یک کشور از هم فرو بپاشد، بقیه کشورها هم زمین خواهند خورد. باید راه حلی پیدا کنیم که به همه اعضای جامعه جهانی کمک کند به ویژه به کشورهایید که آسیب پذیرهستند و نیاز به کمک دیگر کشورها دارند.