دسته : سیاست
شماره : 13254223270
تاریخ : 22 فروردين 1399
استقبال ایران از معرفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی درعراق حمایت می‌کند و اتفاق نظر جریانات سیاسی از طریق روند‌های دموکراتیک را تنها مسیر برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می‌داند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی درعراق حمایت می‌کند و اتفاق نظر جریانات سیاسی از طریق روند‌های دموکراتیک را تنها مسیر برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می‌داند.

سيد عباس موسوي افزود:

جمهوری اسلامی ایران از توافق گروه های سیاسی در عراق که نتیجه آن معرفی آقای مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر جدید بود، استقبال می کند و آن را گامی صحیح در مسیری درست می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای آقای مصطفی الکاظمی، امیدوار است وي در ماموریت تشکیل دولت جدید در این کشور برای تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد یک عراق با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی موفق باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: بدون تردید همسویی و همدلی همه طوایف مختلف عراقی و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی، از جمله جناب آقای عدنان الزرفی، در نیل به این هدف مهم و ادامه مسیر تاثیر گذار بوده و هست.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مشکلات و نیل به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق اعلام می دارد.