دسته : فناوری
شماره : 13254223268
تاریخ : 22 فروردين 1399
ایده جالب میلیاردر هنگ کنگی؛ توزیع ماسک رایگان با دستگاه های فروش خودکار در هفته های اخیر بخاطر سهل انگاری و جدی نگرفتن توصیه های بهداشتی آمار مبتلایان رو به افزایش است


یک میلیاردر اهل هنگ کنگ در این روزهای کرونایی ایده جالبی را برای مقابله با این گسترش این ویروس مطرح کرد، آدریان چنگ که یک تاجر است قصد دارد با استفاده از دستگاه های فروش خودکار میلیون ها عدد ماسک را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد. وی می خواهد ابتدا 10 میلیون ماسک را به صورت رایگان در اختیار مردم کم بضاعت قرار دهد و آنها می توانند با کارت شناسایی هوشمند از دستگاه های فروش ماسک دریافت کنند. کارت های هوشمند برای هر فرد کد مخصوص شناسایی دارد و این دستگاه ها از پایان ماه جاری در 18 منطقه از هنگ کنگ نصب خواهند شد.


این تاجر هنگ کنگی در مورد ایده خود بیانیه ای را منتشر کرد و گفت:


"وقتی میبینم بسیاری از مردم بخاطر ناتوانی در خرید ماسک زجر می کشند واقعا ناراحت می شوم، ماسک کمیاب و گران شده و مردم مجبورند از آنها برای مدتها استفاده کنند. امیدوارم این ایده از مردم نیازمند حمایت کند تا دیگر بخاطر نبود ماسک در ترس زندگی نکنند."


هنگ کنگ از مناطقی به شمار می رفت که به دلیل اقدامات پیشگیرانه و قوانین سختگیرانه ای که وضع کرده بود موفق به جلوگیری از شیوع کرونا شد، اما در هفته های اخیر بخاطر سهل انگاری و جدی نگرفتن توصیه های بهداشتی آمار مبتلایان رو به افزایش است. تاکنون 960 نفر در شهر به کرونا مبتلا شده اند و 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند.