دسته : اقتصاد
شماره : 13254223265
تاریخ : 21 فروردين 1399
اعلام آمادگی روسیه برای کاهش تولید نفت یک منبع آگاه در وزارت انرژی روسیه از آمادگی روسیه برای کاهش روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه از تولید خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع آگاه در وزارت انرژی روسیه از آمادگی روسیه برای کاستن روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خبر داد.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه نیز حضور این کشور را در نشست روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) کشورهای عضو و غیرعضو حاضر در توافقنامه همکاری موسوم به اوپک پلاس تأیید کرد. روسیه هم‌اکنون روزانه حدود ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

توافق اوپک‌پلاس بر سر کاهش تولید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت

به گفته ی پایگاه خبری اف ایکس استریت، تحلیلگران بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند که ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) احتمال دارد درباره کاهش تولید روزانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به توافق برسند.

این مقدار کاهش تولید پس از توافق کاهش روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک‌پلاس که انتهای ماه مارس پایان یافت، بزرگترین مقدار کاهش به شمار می‌آید، اما برای احیای بازار نفت و جبران تضعیف شدید تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا کافی نخواهد بود.