دسته : بین الملل
شماره : 13254223263
تاریخ : 21 فروردين 1399
ماکرون در مخالفت با ترامپ از سازمان بهداشت جهانی حمایت کرد در پاسخ به انتقادات دونالد ترامپ از عملکرد سازمان بهداشت جهانی، امانوئل ماکرون در تماس با تدروس آدهانوم، از این سازمان حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، رئیس جمهورفرانسه طی تماس تلفنی با رئیس سازمان بهداشت جهانی از عملکرد این سازمان حمایت کرد.

یکی از مقامات کاخ الیزه  گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس با تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی، با تاکید بر اعتماد و حمایت فرانسه از سازمان بهداشت جهانی، از گرفتار شدن این سازمان بین آمریکا و چین اظهار ناراحتی کرد. وی که همواره از عملکرد سازمان های بین المللی حمایت کرده است، مدتی قبل نیز با دونالد ترامپ به خاطر اظهاراتش در مورد نهادهای بین المللی که به اعتقاد ماکرون زمینه ساز همکاری کشورها در دوران پس از جنگ هستند دچار اختلاف شده بود.

قبلا دونالد ترامپ در حساب توئیترش، سازمان بهداشت جهانی را شکست خورده توصیف کرده و نوشته بود:  بیشتر هزینه های  سازمان بهداشت جهانی را آمریکا تامین می کند اما این سازمان روی چین تمرکز کرده است.

دلیل انتقادات رئیس جمهور آمریکا از عملکرد سازمان بهداشت جهانی به درخواست این سازمان از کشورهای جهان برمی گردد.  سازمان بهداشت جهانی در  بیانیه ای  ضمن تاکید بر اینکه کشورها می توانند برای حفاظت از شهروندانشان اقداماتی انجام دهند، از کشورهای جهان درخواست کرده بود که مرزهای خودشان را علی رغم شیوع ویروس کرونا باز نگه دارند.

این سازمان در اعتراض به گفته های دونالد ترامپ نسبت به این سازمان از کشورها خواسته بودکه با  سیاسی کردن ویروس و نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی دیگرکشورها، وقتشان را تلف نکنند.

به گفته تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی، سیاسی کردن ویروس سبب خواهد شد تا اجساد زیادی در تابوت ها جای بگیرند. اگر در سطح ملی و جهانی نفاق وجود داشته باشد، ویروس موفق خواهد شد.