دسته : فناوری
شماره : 13254223262
تاریخ : 21 فروردين 1399
کمک بزرگ مدیرعامل توئیتر برای مقابله با کرونا در سراسر جهان؛ یک میلیارد دلار! وی می گوید این مبلغ به طور عمومی قابل ردیابی و نظارت خواهد بود

مدیرعامل توئیتر و اسکوئر(یک سرویس پرداخت دیجیتالی) اعلام کرد که مبلغ یک میلیارد دلار از سهام خود در اسکوئر را برای کمک به مقابله با ویروس کرونا در سراسر جهان اهدا می کند. جک دورسی این خبر را در اکانت توئیتری خود تایید و عنوان داشت این مبلغ در حدود 28 درصد از خالص دارایی های فعلی وی می باشد(مبلغی در حدود 3.6 میلیارد دلار) ، هرچند دورسی پیش از این هم کمک های مردمی داشته اما این مهمترین کمک بشردوستانه وی محسوب می گردد.

مدیرعامل توئتیر از نظر میزان سرمایه هیچگاه با بیل گیتس(موسس مایکروسافت)، مارک زاگربرگ(مدیرعامل فیسبوک) و یا جف بزوس(مدیرعامل آمازون) قابل مقایسه نیست، اما به لطف سهامی که در توئیتر و اسکوئر دارد خود را به عنوان یکی از میلیاردر های دنیای فناوری مطرح کرده است.

دورسی کمک های بشردوستانه خود را در قالب صندوق خیریه Start Small ارائه می کند اما تاکنون سابقه نداشته به صورت آشکار بخش عمده ای از سرمایه خود را برای کمک به بشریت اختصاص دهد. علاوه بر این محل هزینه کرد این صدوق خیریه هم اعلام نمی شد، اما در مورد کمک یک میلیارد دلاری او قضیه متفاوت است. وی می گوید این مبلغ به طور عمومی قابل ردیابی و نظارت خواهد بود،  از این رو وی یک صفحه گسترده گوگل را نیز منتشر کرده که موجب پیگیری عموم مردم از محل صرف هزینه ها می شود. در نخستین گام کمک ها هم مبلغ 100 هزار دلار به صندوق غذایی آمریکا اهدا شد، مدیرعامل توئیتر می گوید که پس از پشت سر گذاشتن بحران کووید-19 تمرکز صندوق Start Small به آموزش دختران و بهداشت آنان خواهد بود.