دسته : فناوری
شماره : 13254223260
تاریخ : 21 فروردين 1399
ساخت ونتیلاتور با استفاده از کیس های قدیمی دستگاه مذکور از قطعات موجود در انبار این شرکت ساخته شده و همین مسئله موجب کاهش هزینه ساخت آن شده است

شیوع گسترده ویروس کرونا شرکت های مختلف را برآن داشت تا علیرغم متفاوت بودن حیطه کاری خود برای کمک به کادر درمانی و بیمارستان ها دست به کار شوند. در همین زمینه برخی از شرکت های فناوری و خودروسازی به ساخت ونتیلاتور برای بیمارستان ها روی آوردند، اما اکنون شنیده می شود که تولیدکنندگان بازی های رایانه ای هم به این جمع پیوسته اند.

شرکت Maingear تولیدکننده رایانه های مخصوص بازی می باشد که به تازگی یک ونتیلاتور را با نام LIV توسعه داده است، این ونتیلاتور با بهره گیری از نسخه قدیمی کیس PC F131 تولید شده است. شرکت مذکور از پلتفرمی که در ایتالیا و سوئیس استفاده می شود الهام گرفته و نوعی ونتیلاتور طراحی کرده که به صورت اتوماتیک فعال شده و دارای صفحه نمایش لمسی است.

این ونتیلاتور به کادر درمان امکان اکسیژن رسانی در کمتر از 1.5 ثانیه را می دهد، دستگاه مذکور از قطعات موجود در انبار این شرکت ساخته شده و همین مسئله موجب کاهش هزینه ساخت آن شده است. این شرکت مدعی شده که می توان ونتیلاتور LIV را به یک چهارم قیمت نمونه های استاندارد تولید کرد، هرچند این ونتیلاتور هنوز برای ارائه خدمات آماده نیست و باید به تائید سازمان غذا و دارو آمریکا برسد. شرکت Maingear  مشغول مذاکره با مقامات شهری و ایالتی در آمریکا می باشد تا ونتیلاتور خود را در سراسر کشور به کار گیرد.