دسته : بین الملل
شماره : 13254223249
تاریخ : 21 فروردين 1399
انصراف برنی سندرز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنی سندرز از ادامه رقابت برای انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا انصراف داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور بامداد امشب به کارزار انتخاباتی خود پایان داد.سندرز این خبر را در جریان یک کنفرانس از راه دور با اعضای کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد.

سندرز۷۸ ساله انتخابات امسال درون حزبی دموکرات‌ها را با پیشتازی نسبت به دیگر نامزدها آغاز کرد، اما پس از آن که چندین نامزد به نفع جو بایدن انصراف دادند، به طور غیرمنتظره‌‌ای در چند ایالت تعیین کننده به برقیبش بایدن باخت.

سندرز در این پیام از کارزارهای سیاسی بی‌نظیر و بنیادینی که به گفته او برپایه کمک‌های اندک میلیون‌ها هوادار شکل گرفته بودند تشکر کرد. او هم‌چنین از تصمیم خود برای خروج از رقابت‌ها با عنوان تصمیمی سخت و دردناک یاد کرد.

خروج سندرز از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری باعث می‌شود که شرایط رقابت بین جو بایدن ۷۷ ساله با ترامپ ۷۳ ساله که به‌دنبال پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری خود است، فراهم شود.

برنی سندرز چهار سال پیش نیز در انتخابات مقدمات دموکرات‌ها در مقابل هیلاری کلینتون نتوانست نامزدی نهایی این حزب را کسب کند.

 سندرز از بایدن با عنوان مردی محترم یاد کرد و وعده داد برای شکست دادن دونالد ترامپ در کنار او خواهد ایستاد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در نخستین واکنش به کناره‌گیری سندرز در توئیتی گفت: سندرز رفت. تشکر از الیزابت وارن. اگر وارن نبود، برنی در سه‌شنبه بزرگ می‌توانست تقریبا در همه ایالت‌ها پیروز شود! اوضاع آنگونه که دموکرات‌ها و کمیته ملی دموکرات‌ها می‌خواست به‌پایان رسید. مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.