دسته : ورزشی
شماره : 13254223248
تاریخ : 21 فروردين 1399
با تاکید فیفا لیگ برتر ایران باید ادامه پیدا کند مسئولان فدراسیون فوتبال بارها اعلام کردند که خواستار متوقف شدن کامل رقابت ها نیستند


شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان موجب تعطیلی فعالیت های ورزشی از جمله لیگ های برتر شده است، لیگ برتر ایران هم از این قائله مستثنا نبود و در هفته بیستم نیمه کاره رها شد. از زمان تعطیلی لیگ تاکنون پیشنهادهای مختلفی برای به سرانجام رساندن لیگ نوزدهم مطرح شده که همگی در حد همان پیشنهاد باقی مانده، در این میان گاها پیشنهادات عجیب چون برگزاری مسابقات بین 5 تیم بالای جدول و یا معرفی تیم اول نیم فصل به عنوان قهرمان ارائه شده است. همه این حرف و حدیث ها درحالی مطرح شد که فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) روز گذشته به صورت تلویحی اعلام کرد که رقابت های این فصل باید به پایان برسد، به طوری که طبق گفته فیفا قرارداد بازیکنان تا پایان رقابت های این فصل خواهد بود، حالا این مسابقات هر زمان که می خواهد به پایان برسد!.


در همین راستا بود که یوف به فدراسیون بلژیک که قهرمان لیگ خود را معرفی کرده بود اعلام کرد باید رقابت های باقی مانده برگزار شود و اعلام تیم قهرمان صحیح نیست. در ایران اما مسئولان فدراسیون فوتبال بارها اعلام کردند که خواستار متوقف شدن کامل رقابت ها نیستند، طبق گفته سازمان لیگ آنها منتظر اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستند تا ادامه لیگ را برنامه ریزی کنند. از این رو نیمه کاره مانده لیگ ایران بعید به نظر می رسد، از سوی دیگر ای اف سی هم بر ادامه مسابقات تاکید داشته است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد لیگ قهرمانان را به صورت متمرکز در یک یا دو کشور برگزار کند و قصدی برای لغو آن ندارد.