دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223233
تاریخ : 20 فروردين 1399
تاثیر کرونا بر مراسم اسکار تعویق در برگزاری نشست هیئت‌ امنای ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) آکادمی علوم و هنرهای سینما، به احتمال تأخیر یا تعلیق برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دامن زده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، تعویق در برگزاری نشست هیئت‌ امنای ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) آکادمی علوم و هنرهای سینما، به احتمال تأخیر یا تعلیق برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دامن زده است.
هر ساله در ماه آوریل جلسه هیئت امنای آکادمی که معمولاً با هدف بررسی اسکار سال گذشته تشکیل می‌شود، امسال به دلیل شیوع پاندمی کووید_19 تاریخ برگزاری‌اش مشخص نشده است و بسیاری از منتقدان بر این باورند که برگزاری اسکار آتی یکی از موضوعات محوری این نشست خواهد بود.
اهدای جوایز اسکار هرساله در ماه فوریه مصادف با اسفند در شهر لس ‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود و هنوز زمان زیادی تا برگزاری این مراسم در سال ۲۰۲۱ باقی است ؛ با این حال،کارشناسان گمان دارند این مراسم با تاخیر اجرا خواهد شد. 
همچنین منتقدان معتقدند در صورتی که جشنواره‌های مختلف به دلیل اجرای طرح‌ فاصله‌گذاری فیزیکی در کشورهای مختلف برگزار نشوند، تاثیر زیادی بر فیلم‌های منتخب توسط اعضای آکادمی برای این دوره از اسکار خواهد داشت؛ زیرا جایزه اسکار فیلم‌هایی را انتخاب و داوری می‌کند که در سال گذشته نمایش داد شده باشند.
بر پایه این گزارش، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ که پیش از این زیر بار به تعویق انداختن آن نمی‌رفتند، اوایل هفته گذشته از تاخیر در برگزاری این دوره از جشنواره خبر دادند در حالیکه بعضی جشنواره های دیگر نیز وضعیت مشابهی دارند. همچنین عوامل تولید بسیاری فیلم‌ها روند تولید فیلم‌های خود را به همین دلیل متوقف کرده‌اند. صنعت فیلم سازی به زمان زیادی برای غلبه بر تبعات همه‌گیری بیماری کرونا از جمله لغو جشنواره‌های مختلف و رویدادهای فرهنگی مرتبط همچنین پایان دادن به فیلم‌های نصفه و نیمه نیاز دارد.