دسته : بین الملل
شماره : 13254223223
تاریخ : 20 فروردين 1399
بیش از ۵۳ هزار نفر قربانی کرونا در ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه ،شمار قربانیان کرونا در ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه از ۵۳ هزار نفر گذشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،شمار قربانیان کرونا در ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه از ۵۳ هزار نفر گذشت.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان در حالی از ۸۰ هزار نفر فراتر رفته است که نزدیک به ۷۵ درصد قربانیان ساکن کشورهای اروپایی بودند.

نیمی از بیش از ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار نفری که مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا شده اند نیز ساکن کشورهای اروپایی هستند. این در حالی است که بسیاری از کشورها اکنون تنها از افرادی تست کرونا می گیرند که در بیمارستان ها بستری می شوند.

از سوی دیگر اودری ازوله، دبیر کل یونسکو روز سه شنبه هشدار داد که این سازمان نگران تهدیدهای بالقوه علیه حقوق بشر، زندگی خصوصی و هنجارهای اخلاقی در دوران شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ است.

با مرگ ۶۰۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری از مرز ۱۰ هزار گذشت و به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر رسید. به این ترتیب فرانسه پس از ایتالیا، اسپانیا و آمریکا تبدیل به چهارمین کشوری شد که بیش از ده هزار نفر در آن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه نیز در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به شبانه روز پیش از آن دو برابر شد و به ۱۱ هزار و ۵۹ نفر رسید. آمار کلی مبتلایان کرونا در فرانسه هم‌اکنون ۱۰۹ هزار و ۶۹ نفر است.

سوئد، یکی از معدود کشورهای اروپایی که راهبرد قرنطینه و تعطیلی رستوران ها و کافه ها را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا انتخاب نکرده است شاهد مرگ بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته بود. به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سوئد به ۵۹۱ نفر رسید. تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور نیز ۷۶۹۳ نفر است.

این آمار از مرگ و میر بیشتر در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اسکاندیناوی حکایت دارد. دولت سوئد از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند این کشور خواسته است تا با «مسئولیت پذیری فردی» و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی مقامات این کشور با شیوع ویروس جدید کرونا مقابله کنند.

دولت سوئد دیدار با افراد مسن در خانه های سالمندان و تجمع بیش از ۵۰ نفر را ممنوع کرده است.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آلمان روز سه شنبه به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شد. بنا به اعلام مسئولان آلمانی تاکنون ۹۹۲۲۵ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. روند آمار روزانه مبتلایان جدید در آلمان طی چهار روز گذشته رو به کاهش بود اما از روز سه شنبه بار دیگر سیر صعودی پیدا کرده است. شمار جان باختگان در آلمان نیز با ثبت مرگ ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به ۱۶۰۷ نفر رسید. این در حالی است که شمار جان باختگان در روز دوشنبه ۹۲ نفر بود.

مقامات اسپانیا روز سه شنبه اعلام کردند که ۷۴۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. این رقم به این معنا است که شمار قربانیان روزانه این ویروس در اسپانیا پس از آنکه چهار روز پیاپی کاهش یافته بود اکنون بار دیگر سیر صعودی یافته است. با احتساب آمار روز سه شنبه تاکنون ۱۳۷۹۸ نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این ویروس نیز در اسپانیا به ۱۴۰۵۱۰ نفر رسیده است. دولت اسپانیا از روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) یکی از سخت گیرانه ترین طرح های قرنطینه را در قاره اروپا به اجرا گذاشته است.

ستاد بحران روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵۴ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. این برای اولین بار است که شمار مبتلایان روزانه به این ویروس در روسیه از هزار نفر فراتر می رود. بنا به اعلام مقامات روسیه تاکنون ۷۴۹۷ نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۵۸ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.