دسته : ورزشی
شماره : 13254223212
تاریخ : 19 فروردين 1399
معاون وزیر ورزش از تصمیم گیری درمورد ادامه لیگ برتر در هفته آینده خبر داد الویت ما حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی خواهیم به خاطر برگزاری اردوها سلامت انها به خطر بیافتد

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان نخستین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک در سال جدید گفت: همه فعالیت های ورزشی حداقل تا 31 فروردین ماه تعطیل است، در مورد اردیبهشت هم تا چند روز آینده تصمیم گیری خواهد شد. برای ادامه یا تعطیلی اردوها و فعالیت های ورزشی ازجمله لیگ های فوتبال در اردیبهشت، هفته آتی تصمیم گیری می شود و ما هم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. بخاطر اینکه لازم بود سیاسیت گذاری جدیدی در مورد شرایط جدید و تعویق المپیک صورت گیرد، اولین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک با حضور همه اعضا و به ریاست شخص وزیر ورزش برگزار شد.

علی نژاد افزود: با وجود اینکه هنوز 57 درصد از سهمیه های المپیک باقی مانده است اما از برنامه ریزی خود جلو هستیم، تاکنون 52 سهمیه کسب کرده ایم و این به معنی کسب 70 تا 75 درصد سهمیه های ممکن بوده است. الویت ما حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی خواهیم به خاطر برگزاری اردوها سلامت انها به خطر بیافتد، اما تا زمان شروع المپیک زمان کافی داریم. ما منتظر اعلام زمان مسابقات کسب سهمیه از سوی فدراسیون های جهانی هستیم تا مطابق آن برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به تعهدی که برای پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران و مربیان المپیکی داشتیم پایبند هستیم، این تعهد یکساله بود و درمورد زمان اضافه شده جدید بخاطر شیوع کرونا و تعویق المپیک در آینده و متناسب با شرایط تمرینات تیم ها در جلساتی آتی ستاد تصمیم گیری خواهد شد.