دسته : ورزشی
شماره : 13254223172
تاریخ : 18 فروردين 1399
مخالفت بازیکنان لیگ جزیره با کاهش 30 درصدی دستمزدها کاپیتان های تیم ها به این توافق رسیدند که یک سازمان خیریه توسط اتحادیه بازیکنان لیگ جزیره تاسیس شود و کمک های نقدی از همان طریق به مقابله با کرونا اختصاص یابد


شیوع ویروس کرونا باعث شده تا لیگ های فوتبال در سراسر دنیا به تعویق افتاده و حتی صحبت از لغو کامل مسابقات درمیان باشد، از این رو در اکثر باشگاه ها بازیکنان با کاهش دستمزدهای خود موافت کرده اند. اما در لیگ جزیره اینگونه نبوده و چندی پیش وزیر بهداشت بریتانیا نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. مت هنکاک مدعی شد که بازیکنان لیگ جزیره هیچ کمکی برای مقابله با کرونا نکرده اند، صحبت های وی با واکنش تند وین رونی مواجه شده بود. لیگ جزیره هم پیشنهاد کاهش 30 درصدی دستمزد بازیکنان را مطرح کرد اما گویا این پیشنهاد با مخلفت بازیکنان مواجه خواهد شد، بازیکنان قصد دارند با این پیشنهاد مخالفت کرده و از طریق نهاد خیریه ای که خودشان احداث می کنند به سازمان سلاکت همگانی بریتانیا و همچنین سایر نهاد های خیریه کمک کنند.


در همین زمینه میرر گزارش داد که بازیکنان لیگ در یک گروه واتس آپ گرد هم آمدند و در مورد وضعیت کنونی با یکدیگر مشورت کردند. کاپیتان های تیم ها از اینکه بازیکنان فوتبال طرف بد ماجرا معرفی شدند بسیار ناراحت هستند، یکی از کاپیتان ها اعمال کاهش در دستمزدها را نفرت انگیز خواند. بازیکنان در تماس های ویدئویی خواستار حفظ همبستگی شدند، برخی از آنها با مقامات اجرایی لیگ هم گفت و گو کردند، کوین دبروین، تروی دی نی، مارک نوبل و جردن هندرسون از جمله افرادی بودند که در این مهم نقش داشتند.


کاپیتان های تیم ها به این توافق رسیدند که یک سازمان خیریه توسط اتحادیه بازیکنان لیگ جزیره تاسیس شود و کمک های نقدی از همان طریق به مقابله با کرونا اختصاص یابد. تصمیم نهایی امروز در جلسه بین بازیکنان و مدیران لیگ گرفته می شود و گویا بازیکنان بار دیگر مخالفت خود را با کاهش دستمزدها اعلام می کنند.