دسته : فناوری
شماره : 13254223158
تاریخ : 17 فروردين 1399
کمک گوگل به مقامات بهداشتی برای کنترل شهروندان اطلاعات گوگل از موقعیت مکانی کاربران ، منبع اطلاعاتی مناسبی را برای مقامات بهداشت عمومی فراهم کرده تا پیروی شهروندان از قوانین قرنطینه را ارزیابی کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیلی میل، شرکت گوگل در یک اقدام جدید با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دستگاه های کاربران نشان می دهد که کشورهای مختلف و مناطق آنها چه واکنشی به قرنطینه نشان داده اند. در همین زمینه گوگل درپی مقایسه اطلاعات جنع آوری شده کنونی با اطلاعات قبل از پاندمیک کرونا است، این اطلاعات مربوط به 131 کشور می باشد که حتی تردد افراد به مغازه ها، محل کار، ایستگاه های حمل و نقل، داروخانه ها و پارک ها را نشان می دهد. نکته قابل توجه این است که هیچ اطلاعاتی در مورد کشور چین وجود ندارد چراکه فعالیت گوگل در این کشور ممنوع می باشد، در مورد دیگر کشورهایی که به شدت درگیر کرونا هستند از جمله منطقه لمباردی در شمال ایتالیا، نیویورک، اسپانیا و لندن اطلاعات نشان از کاهش قابل توجه تردد ها دارد.

فعالیت های تفریحی و خرده فروشی در منطقه لمباردی ایتالیا به میزان 95 درصد کاهش یافته و تجمع مردم در پارک های مادرید هم تا 92 درصد کم شده است، در این دو منطقه در مجموع 12 هزار نفر بر اثر کرونا جان باخته اند. در شهرهای لندن و نیویورک که مرکز شیوع ویروس کرونا در انگلستان و آمریکا به شمار می روند، فعالیت و تردد کاهش چشمگیر داشته است. براساس اطلاعات گوگل رفت و آمد ساکنان لندن 80 درصد کاهش داشته و تردد به سوپرمارکت ها در نیویورک هم 32 درصد کم شده است.

اطلاعات گوگل از موقعیت مکانی کاربران ، منبع اطلاعاتی مناسبی را برای مقامات بهداشت عمومی فراهم کرده تا پیروی شهروندان از قوانین قرنطینه را ارزیابی کنند. به جز گوگل، فیسبوک هم اطلاعات موقعیت مکانی کاربرانش را به اشتراک گذاشته و البته این اطلاعات به صورت عمومی قابل دسترسی نیست.