دسته : سلامت
شماره : 13254223156
تاریخ : 17 فروردين 1399
سامانه گویا 1569 برای اطلاع رسانی کرونا راه‌اندازی شد سامانه کشوری تلفن گویا ۱۵۶۹ جهت اطلاع رسانی کرونا توسط اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، یکی از مشکلاتی که پس از شیوع کووید_19 پدید آمد، اطلاعات نادرست در مورد این بیماری بود که گاه خطرات جانی برای هم‌میهانانمان به بارآورد. به منظور جلوگیری از گسترش شایعات پیرامون کرونا و افزایش سطح آگاهی شهروندان، سامانه 1569 به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت.

طیبه نجفی مقدم مسئول شورای اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ضمن با تاکید بر اهمیت ویژه : نقش مردم در مهار بیماری کرونا گفت: در صورت مشارکت مردمی مهار این بیماری امکان‌پذیر خواهد بود. در این راستا سطح آگاهی مردم در رابطه با بیماری کرونا نقش مهمی در همکاری آنها خواهد داشت.

او ضمن اشاره به این موضوع که افزایش سطح آگاهی مردمی و دادان اطلاعات درست به آنان به عهده دست‌اندرکاران برنامه است، افزود: در این راستا اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری وزارت ارتباطات، سامانه تلفن گویا کشوری ۱۵۶۹ را راه اندازی کرده است.

نجفی ضمن بیان رایگان بودن این سامانه که در رابطه با راه‌های پیشگیری و نحوه انتقال ویروس، همچنین سایر نکات لازم درباره کرونا ویروس، اطلاع رسانی می‌کند، عنوان داشت: شماره ۱۵۶۹ توسط تلفن ثابت و تلفن همراه بدون گرفتن پیش شماره قابل استفاده است.