دسته : سلامت
شماره : 13254223149
تاریخ : 16 فروردين 1399
کمک مالی بیل گیتس برای تسریع روند تولید واکسن کرونا بیل گیتس بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت آمادگی خود را برای تامین مالی ساخت کارخانه‌هایی برای هفت شرکت نامزد تولید واکسن ضد ویروس کرونا اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، بیل گیتس بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت آمادگی خود را برای تامین مالی ساخت کارخانه‌هایی برای هفت شرکت نامزد تولید واکسن ضد ویروس کرونا اعلام کرده است.
او که تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، اعلام کرد: بنیاد مایکروسافت در پایان فقط یک یا دو مورد از هفت واکسن را برای تولید انبوه انتخاب می‌کند. گفتنی است این کار مستلزم صرف میلیاردها دلار برای تولید واکسن مورد نظر است.
بیل گیتس در مورد دلیل خود برای این اقدام ابراز کرد: در شرایطی که دنیا با از دست دادن تریلیون‌ها دلار ضرر اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا روبه‌رو است، هزینه چند میلیارد دلاری برای کمک به این بحران، عملی درست است.
همچنین او با بیان این مطلب که تصمیم برای کمک به ساخت واکسن کرونا، یک تصمیم جمعی بوده است، بیان داشت: از آنجا که بنیاد ما در زمینه بیماری‌های عفونی تخصص‌های بسیاری دارد، در مورد این پاندمی رایزنی‌های فراوانی انجام دادیم و به  این نتیجه رسیدیم که تامین مالی و آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه می تواند کارهای تولید این واکسن را تسریع کند.
بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی پس از شیوع جهانی کرونا از سمت خود به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این غول فناوری کناره گیری کرده و اعلام نمود قصد دارد زمان بیشتری را به فعالیت‌های بشردوستانه از جمله رسیدگی به بهداشت جهانی، آموزش و مقابله با تغییرات جوی اختصاص دهد.