دسته : سلامت
شماره : 13254223138
تاریخ : 16 فروردين 1399
تولید مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه علم و صنعت روزانه حدود ۱۲۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده طی دو شیفت کاری در دانشگاه علم و صنعت تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از شیوع ویروس کووید_19 نیاز روزانه کشور به مواد گندزدا و ضدعفونی کننده و بهداشتی به طرز قابل توجهی افزایش یافت. با بررسی زیرساخت‌های کشور بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین برخی از دانشگاه اقدام به تولید این اقلام کردند.

در همین مطابق دستور رییس دانشگاه علم و صنعت ایران مبنی بر استفاده از پتانسیل‌های دانشگاهی برای خدمت به کشور، دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه چندین طرح را در این راستا به ریاست محترم دانشگاه ارائه کرد.

بعد از بررسی طرح های مذکور و با توجه به وجود برخی زیرساخت‌های اولیه در دانشکده نظیر برج تقطیر و خط بخار و هوای فشرده در سوله، در نهایت طرح های تولید الکل، مایع ضدعفونی‌کننده الکلی و آب ژاول مورد موافقت رییس محترم دانشگاه قرار گرفت و از روز ۱۲ فروردین فرایند تولید آغاز شد. 

این واحد نیمه صنعتی، قابلیت تولید الکل ۹۶ درجه را نیز دارد، اما برای رفع نیازهای جامعه و ضد عفونی، تولید الکل ۷۰ درصد در دستور کار قرار گرفت. الکل حاصل مبتنی بر فرمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و محصول اسپری ضدعفونی‌کننده دست، حاوی مواد نرم کننده و معطر نیز تولید شده است.

نرخ تولید فعلی حدود ۱۲۰ لیتر در روز است که در دو شیفت کاری در روز به دست می آید، اما با بهبود فرایند، این ظرفیت در آینده نزدیک تا ۴۰۰ لیتر در روز افزایش خواهد یافت. آب ژاول تولیدی نیز برای رفع نیاز دانشگاه برای ضد عفونی سطوح مختلف به کار گرفته شده و یک محموله از آن برای فعالیت های جهادی به استان لرستان ارسال شد.