دسته : ورزشی
شماره : 13254223137
تاریخ : 16 فروردين 1399
واکنش تند ستارگان سابق فوتبال آفریقا به صحبت های نژادپرستانه پزشک فرانسوی؛ مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند! به آفریقا کمک کنید تا از شر ویروس کرونا نجات پیدا کند


در این روزها که شیوع ویروس کرونا مردم جهان را به انزوا کشانده بسیاری از پزشکان، متخصصان و پژوهشگرن در تلاش هستند تا راهی برای رهایی از این ویروس پیدا کنند. آزمایشگاه ها و تیم های تحقیقاتی در سراسر جهان درپی ساخت واکسن و درمانی برای این ویروس مرگبار هستند، در این بین اما صحبت های یک پزشک فرانسوی در برنامه ای تلوزیونی جنجال ساز شد. روز گذشته بود که دکتر ژان پل میرا سرپرست بخش احیای بیمارستان کوشین پاریس در یک برنامه تلوزیونی شبکه LCI فرانسه حاضر شد. او در این برنامه صحبت هایی را مطرح کرد که با واکنش تند ستارگان سابق فوتبال آفریقا همراه شد، دکتر میرا در خصوص کرونا و مردم آفریقا چنین گفت:


"شاید گفتن این حرف جنجالی باشد، اما چرا نباید روی مردم آفریقا که ماسک و خدمات درمانی ندارند تحقیقات و مطالعاتی درمورد کرونا انجام داد؟نظر شما چیست؟"


دمبا با، ستاره مسلمان و سابق تیم های چلسی و بشیکتاش ترکیه در واکنش به صحبت های این پزشک در توئیتر خود نوشت:


"به غرب خوش آمدید، جایی که سفیدپوستان معتقدند برتر از سیاه ها هستند، این نژادپرستی و حماقت در حال عادی شدن است ، وقت بزرگ شدن است."


ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی و سابق تیم های بارسلونا ، اینتر و اورتون واکنش تند و مختصری به این حرف ها داشت:


"اتوئو در صفحه اجتماعی خود با استفاده از عبارت "حرام زاده ها" اعتراض خود را نشان داد."


اما دیدیه دروگبا اسطوره ساحل عاجی و سابق باشگاه چلسی پیام قابل تاملی را منتشر کرد:


"کاملا باور نکردنی است که ما هنوز در مورد چنین چیزهایی هشدار می دهیم، آفریقا آزمایشگاه نیست و مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند. من این حرف های دروغ ، غلط و البته نژادپرستانه را محکوم می کنم، به آفریقا کمک کنید تا از شر ویروس کرونا نجات پیدا کند، این ویروس سلامت و اقتصاد مردم جهان را نابود کرده است."