دسته : اجتماعی
شماره : 13254223136
تاریخ : 16 فروردين 1399
لزوم مصرف سهمیه موجود در کارت های سوخت برای دریافت سهمیه اردیبهشت ماه به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی،سهمیه بنزین اردیبهشت ماه به کسانی تعلق خواهد گرفت که در کارت سوخت آنها بیشتر از 300 لیتر بنزین موجود نباشد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:  سقف تعریف شده برای کارتهای سوخت ۳۶۰ لیتر است. برهمین اساس 60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه به کسانی تعلق خواهد گرفت که در کارت سوخت آنها بیشتر از 300 لیتر بنزین موجود نباشد.

شهرام رضایی افزود: اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد زیرا کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند. یعنی اگر شخصی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت ماه فقط ۱۰ لیتر به کارت سوخت وی تعلق گرفته و 50 لیتر باقی مانده سوخت می شود.

وی تاکید کرد: سیستم و مکانیزم تعریف شده برای کارت سوخت فعلی با گذشته فرق دارد، هرگونه تغییری در این سیستم را باید دولت تصویب کند زیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها مجری مصوبات دولت است. افزایش 360 لیتر سقف کارت ها  به 420 لیتر نیاز به تصویب هیئت دولت دارد. قرار شده تا طی دو هفته آینده در این خصوص بحث و بررسی انجام شود