دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223130
تاریخ : 16 فروردين 1399
تاخیر در راه‌اندازی شبکه شاد وزارت آموزش وپرورش برای صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان اعلام کرد راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،  مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) به‌دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و حصول اطمینان از امن بودن بستر ارتباطی این شبکه خبر داد. بنا به اخبار گذشته، این شبکه از امروز 16 فروردین می‌بایست آغاز به فعالیت می‌کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) در هفته‌های گذشته آمده است، به‌دلیل تأکید وزارت آموزش و پرورش بر صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و امن بودن بستر ارتباطی بین معلمان و دانش‌آموزان در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد)، این کار نیاز به زمان بیشتر برای بررسی فنی و کسب اطمینان لازم را دارد.

وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر اهمیت راه‌اندازی چنین بستری برای برقراری ارتباط مجازی بین دانش‌آموزان و معلمان، زمان راه‌اندازی این شبکه تا حصول اطمینان از شروط بالا به تعویق انداخت.

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌ شده و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌دور از تداخل سایرکاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم نموده است.

لازم به ذکر است کلیه دستورالعمل‌های ارسالی از سوی معاونت‌های آموزشی در مورد این شبکه پابرجا است و زمان ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان به این بستر ارتباطی در روزهای آینده اعلام می‌شود.