دسته : سلامت
شماره : 13254223092
تاریخ : 12 فروردين 1399
آزمایش انسانی واکسن کرونا در سپتامبر شرکت گفته است که از ماه ژانویه با همکاری اداره تحقیقات و توسعه زیست پزشکی (BARDA) بر روی توسعه این واکسن کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، با شیوع ویروس کووید_19 بسیاری از شرکت‎‌های دارویی و پژوهشی درصدد ساخت دارویی جهت مهار آن برآمدند. ساخت واکسنی که بتواند جلوی گسترش سریع این ویروس را بگیرد، هدفی است که هر شرکتی درصدد دست یافتن به آن است.

در این راستا، شرکت آمریکایی و چندملیتی فعال در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی، داروسازی جانسون و جانسون ( Johnson & Johnson) اخیرا اعلام کرده قصد دارد آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان را ماه سپتامبر آغاز کند.

شرکت گفته است که از ماه ژانویه با همکاری اداره تحقیقات و توسعه زیست پزشکی (BARDA) بر روی توسعه این واکسن کار کرده است.

"الکس گورسکی" ، رئیس شرکت جانسون و جانسون در بیانیه‌ای گفت: جهان با یک بحران اضطراری در بهداشت عمومی روبرو است و ما متعهد به انجام وظیفه خود هستیم تا بتوانیم واکسن بیماری کووید-۱۹ را در سرتاسر جهان در دسترس عموم قرار دهیم.

شرکت جانسون و جانسون همچنین قصد دارد ظرفیت تولید جهانی خود را گسترش دهد تا بتواند در صورت تایید، واکسن را به سرعت تولید کند.

گفتنی است تا کنون هیچ راهی برای مهار این ویروس یافت نشده و تنها راه نجات از این بحران پیشگیری از ابتلا به آن است که فقط رعایت بهداشت فردی و اجتماعی میسر است و سازمان بهداشت جهانی بر آن تاکید فراوانی دارد.