دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223090
تاریخ : 12 فروردين 1399
تابلوی ونگوگ ربوده شد پس از شیوع کرونا که تعطیلی موزه‌ها را در پی داشت، سارقان از این فرصت استفاده کرده و تابلو نقاشی از «ونسان ون‌گوگ» به ارزش ۵ میلیون پوند از یکی از موزه‌های هلند ربودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از شیوع  کرونا که تعطیلی موزه‌ها را در پی داشت، سارقان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به ربودن تابلو نقاشی از «ونسان ون‌گوگ» به ارزش ۵ میلیون پوند از یکی از موزه‌های هلند کردند.

سارقان تابلو نقاشی منظره «ون‌گوگ» را بامداد روز یکشنبه و پس از شکستن درب شیشه‌ای ورودی موزه «سینگر لارن» ربودند علی رغم به صدا درآمدن آژیر سرقت به محض ورود سارقان به اما آن‌ها موفق شدند پیش از رسیدن پلیس محل را ترک کنند. طبق اطلاعاتی که به دست آمده  به نظر می‌رسد هیچ اثر دیگری به سرقت نرفته باشد.

موزه «سینگر لارن» واقع در هلند این تابلو نقاشی منظره را از یک موزه هلندی دیگری به نام «گرونینگر» امانت گرفته بود. موزه «گرونینگر» در بیانیه‌ای اعلام کرد این تابلو رنگ روغن متعلق به سال ۱۸۸۴، تنها اثر «ون‌گوگ» این موزه محسوب می‎شد.

این اثر درست همزمان با سالروز تولد «ونسان ون‌گوگ» ربوده شده است. در سال ۲۰۰۷، سارقان هفت مجسمه به ارزش ۱.۳ میلیون پوند را از حیاط موزه «سینگر لارن» ربودند.

یکی از تابلوهای دیگر «ون‌گوگ» که از لحاظ قدمت و موضوع با این تابلو منظره ربوده شده شباهت دارد، اخیرا در یکی از حراجی‌های هلند به قیمت ۱۰ میلیون پوند فروخته شد.

ونگوگ نقاش نامی  امپرسيونيست است که در زمان حیات خود شناخته نشده بود اما پس مرگش به شهرت جهانی دست پیدا کرد. در دوران دبيرستان اصول طراحى را آموزش ديد، و در كنار تحصيل علوم دينى، كار فروشندگى آثار هنرى و مبلغ دينى بودن، همواره طراحى و گاهى نقاشى می كرد. اما از ٢٧ سالگى پس از شكست در عشق، كار، و تحصيل، و آشنايى با آثار نقاشان امپرسيونيست، به طور جدى نقاشى كرد. يعنى ١٠ سال پايان عمر كوتاهش. حاصل این دوران، ٨٦٠ نقاشى رنگ روغن، و حدود ١٣٠٠ اثر آبرنگ، طراحى، و چاپ است. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.