دسته : بین الملل
شماره : 13254223083
تاریخ : 11 فروردين 1399
برتری جو بایدن در نظر سنجی ها نسبت به ترامپ در نظر سنجی های انجام شده، علی رغم برتری جو بایدن نسبت به ترا مپ تنها 24 درصد از اعضای حزب دمو کرات از نامزدی وی برای کسب پست ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، نتایج آخرین نظر سنجی انجام شده توسط شبکه ی خبری فاکس نیوز که دیروزتوسط تارنمای هیل منتشر شد، نشان از برتری 9 درصدی جو بایدن کاندیدای احتمالی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا نسبت به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه و رئیس جمهور فعلی این کشور در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دارد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی، جو بایدن 49 درصد و دونالد ترامپ40 درصد حمایت رای دهندگان در این نظر سنجی را کسب کرده و 11 درصد از رای دهندگان هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته اند. در نظر سنجی مشابهی که در ماه گذشته انجام گرفت، بایدن 49 درصد و ترامپ 41درصد آرا را کسب کرده بودند.

برتری بایدن در ایالت هایی که  اکثریت اهالی آن طرفدار هیچ کدام از دو حزب اصلی نیستند ( ایالت های چرخشی ) نیز جالب توجه است. جو بایدن در این ایالت ها نیز 48 درصد و ترامپ 40 درصد از آرا را کسب کردند. این در حالی است که نتایج نظر سنجی دیگری که توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای. بی. سی نیوز انجام شده، نشان می دهد که جو بایدن از حمایت کامل هم حزبی هایش برخوردار نبوده و تنها 24 درصد از دموکرات ها خواستار نامزد شدن وی هستند.