دسته : دفاعی
شماره : 13254223080
تاریخ : 11 فروردين 1399
رونمایی از کیت های تشخیص کرونا توسط قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا این کیت در مدت زمان سه ساعت قادر به تشخیص دقیق بیماری خواهد بود و براساس تمام ژنوم های دنیا عمل می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از وزارت دفاع، مراسم رونمایی از کیت های تشخیص بیماری کرونا تولیدی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور امیر سرتیپ دوم فرهاد امیری رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع و سردار عزیزی دلشاد نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. سرتیپ دوم امیری در این نراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مفتخریم که یکی از مهم ترین دستاورد های دفاعی ساخته شده به دست متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به محضر مردم شریف ایران تقدیم کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت دفاع تنها یک هفته پس از ورود ویروس کرونا به کشور به فناوری کیت تشخیصی ویروس دست پیدا کرد، اما امروز افتخار داریم تا نسل دوم این کیت های تشخیصی را به تولید انبوه رسانده ایم. کیت های مذکور کاملا منطبق با موارد اعلامی از سوی وزارت بهداشت هستند، این کیت ها بر اساس تشخیص سه نوع ژن N،EوRdrp عمل می کنند. این کیت ها قابلیت تشخیص بالایی دارند و به تائید مراجع مربوطه رسیده اند، این گام در راستای کمک رسانی به رفع بحران کرونا در کشور و با آمادگی هرچه بیشتر نیروهای مسلح در قابلیت های دفاعی زیستی انجام شده است. وزارت دفاعی برای تامین کل نیاز وزارت بهداشت و درمان و حتی صادرات به دیگر کشورها نیز آماده است.

سردار عزیزی دلشاد مسئول اداره تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح هم در این زمینه گفت: این کیت در مدت زمان سه ساعت قادر به تشخیص دقیق بیماری خواهد بود و براساس تمام ژنوم های دنیا عمل می کند. نمونه تحقیقاتی کیت ها قبل از اسفند ماه و قبل از ورود ویروس به کشور آماده شده بود و از آن زمان سیر تحقیقاتی خود را طی کرد، امروز آماده تولید انبوه می باشد تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد، این کیت ها از نمونه های خارجی چیزی کم نداشته و حتی قابلیت صادرات هم دارند.