دسته : سلامت
شماره : 13254223079
تاریخ : 11 فروردين 1399
مقررات سختگیرانه در استرالیا؛ ممنوعیت تجمعات بیش از 2 نفر در برخی دیگر از ایالت های استرالیا هم جریمه هایی تا سقف 100 هزار دلار و یکسال حبس برای شهروندان و صاحبان کسب و کار متخلف در نظر گرفته شده است


دولت استرالیا قوانین سختگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور وضع کرده است، در تازه ترین قوانین پیشگیرانه این کشور ممنوعیت تجمعات به دو نفر رسیده و همچنین از افراد بالای 70 سال خواسته شده تا خود را قرنطینه کنند. در همین زمینه نخست وزیر استرالیا که به صورت مداوم نتایج جلسات روزانه را به اطلاع مردم می رساند، یادآور شد که شهروندان فقط برای تهیه اقلام ضروری چون مواد غذایی و دارو از خانه خود خارج شوند. از هفته گذشته تمامی مراکز عمومی غیر ضروری مانند بارها، سالن های ورزشی و رستوران ها تعطیل شدند و رستوران ها فقط غذای بیرون بر ارائه می دهند. از امروز هم تمامی زمین های بازی کودکان و باشگاه های ورزشی روباز تعطیل خواهند شد.


از طرفی هر مسافری که وارد استرالیا می شود باید به مدت 14 روز و به اجبار قرنطینه شود، دولت استرالیا هشدار داده که اگر شهروندان این مقررات را رعایت نکنند قوانین و محدودیت های شدیدتری اعمال خواهد شد. در حال حاضر از شهروندان یا صاحبان کسب و کار از قوانین سرپیچی کنند جریمه می شوند، جریمه نقض ممنوعیت تردد در "نیو ساوت ولز" از یک تا 5 هزار دلار و جریمه نقض قرنطینه 11 هزار دلار می باشد که تا 6 ماه زندان را نیز به همراه دارد. در برخی دیگر از ایالت های استرالیا هم جریمه هایی تا سقف 100 هزار دلار و یکسال حبس برای شهروندان و صاحبان کسب و کار متخلف در نظر گرفته شده است.