دسته : بین الملل
شماره : 13254223056
تاریخ : 10 فروردين 1399
بحران کرونا در آمریکا ترامپ از احتمال قرنطینه نیویورک، نیوجرزی و کنتیکت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده گفت که در حال بررسی قرنطینه کوتاه مدت ایالت‌های نیویورک و نیوجرزی و بخش‌هایی از کنتیکت برای مقابله با ویروس کرونا است.

ترامپ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت:

ما در حال بررسی برخی مسائل هستیم. برخی معتقدند که نیویورک قرنطینه شود چرا که مرکز شیوع بیماری است... شاید لازم نشود که چنین اقدامی بکنیم، اما امروز این احتمال وجود دارد که ما نیویورک را کوتاه مدت، برای دو هفته قرنطینه کنیم. شاید نیوجرزی و بخش‌هایی از کنکتیکت مشمول قرنطینه شوند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس تاکید کرد که او ترجیح می‌دهد چنین اتفاقی نیفتند، اما شاید ضرورت پیدا کند.به گفته او، قرنطینه احتمالی شامل محدودیت سفر از این ایالت‌ها و الزام‌آور خواهد بود.

نیویورک تا بعدازظهر شنبه ۷۲۸ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده که بیشترین آمار در کل ایالات متحده محسوب می‌شود. ۵۲ هزار و ۳۱۸ نفر نیز در این ایالت مبتلا به ویروس کرونا هستند.همچنین در ایالت نیوجرزی تاکنون ۱۴۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته و ۱۱ هزار و ۱۲۴ نفر هم به آن مبتلا شده‌اند.

آمار مربوط به ایالت کنتیکت برای روز شنبه اعلام نشده اما تا پایان جمعه ۲۷ نفر در این ایالت به خاطر بیماری کووید-۱۹ جان باخته و نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۲۹۱ نفر هم مثبت بوده است.

آندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک می‌گوید که او صبح شنبه با آقای ترامپ گفت‌وگویی داشته، اما درباره قرنطینه احتمالی نیویورک با هم حرفی نزده‌اند.تا بعدازظهر جمعه شمار قربانیان ویروس کرونا در کل ایالات متحده به هزار و ۹۳۷ نفر و شمار مبتلایان نیز به ۱۱۶ هزار ۵۷ نفر رسیده است. آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان دارد.