دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254223049
تاریخ : 9 فروردين 1399
6 فیلم مستند برتر در حوزه سلامتی در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های مستند اخیر با موضوع سلامتی می پردازیم که دیدگاه شما را نسبت به غذا، دارو و بیماری تغییر می دهند.

در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های مستند اخیر با موضوع سلامتی می پردازیم که دیدگاه شما را نسبت به غذا، دارو و بیماری تغییر می دهند.

شاید بتوان گفت که در سینمای امروز، آنطور که باید به فیلم های مستند بها داده نمی شود؛ هر چند به مراتب ثابت شده که این قبیل فیلم ها بسیار موثر از محصولات پر زرق و برق هالیوودی هستند. شاید شما افرادی را بشناسید که با دیدن یک مستند، تغییر بزرگی را در رفتار و طرز فکر خود ایجاد کرده اند. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های مستند با موضوع سلامتی را تهیه کرده ایم که ممکن است دیدگاه شما را نسبت به برخی باورها تغییر دهند.

Unrest (2017)

جنیفر بری دانشجوی Ph.D. هاروارد است که پس از ابتلا به تب 105 درجه ای، در بیمارستان بستری می شود. او به آنسفالومیلیت میالژیک یا سندرم خستگی مزمن دچار شده و همواره باید با ضعف جسمانی، درد، سردرگمی و خستگی بیش از حد دسته و پنجه نرم کند. بری در مستند Unrest از نشانه ها، سختی ها و مراحل بیماری می گوید.

Heal (2017)

همه ما گاهی دچار استرس می شویم. اما آیا می دانستید که این امر در اغلب موارد موجب آسیب پذیری و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود؟ کارشناسان بهداشت، روانشناسان و متخصصین هومئوپاتی در مستند Heal گرد هم آمده اند تا ما را از اهمیت پیوند ذهن با بدن آگاه کنند. آن ها معتقدند که از این راه می توان جلوی بسیاری از بیماری ها را گرفت و یا آن ها را درمان کرد.

The Bleeding Edge (2018)

سومین مستند موجود در فهرست ما به بررسی این پرسش می پردازد که آیا دستگاه های بیمارستانی که عمدتا به منظور تشخیص و بهبود شرایط بیمار ساخته شده اند، می توانند منجر به آسیب دیدگی و حتی مرگ شوند یا خیر. براستی پیامدهای پیش بینی نشده هنگام استفاده از دستگاه های پیشرفته تا چه اندازه خطرناک است؟

Take Your Pills (2018)

موضوع فیلم بیشتر درباره مصرف قرص های محرک مانند آدرال و ریتالین است که عموما برای درمان اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال برخی از دانشجویان و ورزشکاران نیز برای بهبود عملکرد خود از این قرص ها استفاده می کنند. Take Your Pills جزو آن دسته از مستندهای جنجال برانگیز است که مخاطبین خود را به چالش می کشد.

The Game Changers (2018)

جیمز ویلکس یکی از مبارزان UFC است که پس از ملاقات با گروهی از ورزشکاران گیاه خوار، در می یابد اغلب اطلاعاتی که تا کنون درباره پروتئین ها داشته کاملا اشتباه است. اگر شما نیز فکر می کنید با گیاه خواری نمی توان قدرت بدنی یا حجم ماهیچه ها را افزایش داد، بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهید.

FAT: A Documentary (2019)

وینی تورتوریچ یک کارشناس بهداشت است که در مستند FAT: A Documentary، تاریخچه باورهای غلط اما شایع در خصوص کاهش وزن، چربی و تغذیه سالم را برای ما بازگو می کند. آیا می دانستید برخی رژیم های کم چربی که در مراکز بهداشت توصیه می شوند، ممکن است شما را به سمت دیابت و چاقی بیش از حد سوق دهند؟ پس از تماشای این مستند به چگونگی این امر و حقیقت ماجرا پی خواهید برد.