دسته : سلامت
شماره : 13254223038
تاریخ : 8 فروردين 1399
2389 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-19 در عرض کمتر از یک روز کیانوش جهانپور گفت: ایران درخصوص مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با سایر کشورها از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است. در واقع می‌توانیم ادعا کنیم، مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل انجام طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا کمتر از قبل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا هفته آینده کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا که تولید داخلی هستند وارد چرخه استفاده می‌شود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در موردکیت‌های تشخیصی تولید داخل ویروس کرونا گفت: انستیتو پاستور ایران کیت‌های تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا را تایید کرده و بعد از تایید سازمان غذا و دارو احتمالا هفته‌ای ۸۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا که تولید داخل هستند وارد چرخه استفاده می‌شود. این کیت ها قابلیت صدور به کشورهای دیگر، البته بعد از رفع کامل نیاز های داخلی را دارد.

وی افزود: ایران درخصوص مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با سایر کشورها از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است. در واقع  می‌توانیم ادعا کنیم، مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل انجام طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا کمتر از قبل شده است. کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند ولی ما موفقیت‌های خوبی درمورد شناسایی به موقع افراد مبتلا به ویروس کرونا به دلیل وجود شبکه بهداشت، کسب کرده ایم.

جهانپور گفت: زیرساخت شبکه بهداشت ایران در بسیاری از کشورهای اروپایی هم حتی وجود ندارد و نحوه شناسایی و مداخله سریع در زمینه ویروس کرونا حتی می‌تواند به صورت جهانی اجرایی شود.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: تاکنون ابتلای ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر به ویروس کرونا در کشور به طور قطعی تایید شده است. از ظهر دیروز تا امروز نیز بر اساس تایید آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است. در نتیجه مجموع تعداد  بیماران مبتلا به این بیماری در کل کشور تا امروز هفتم فروردین  به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته واز بیمارستان مرخص شده اند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کووید-19جان خود را از دست دادند تا مجموع  تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

مشارکت بیش از 50 میلیون نفر در طرح غربالگری

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد:  تا ظهر امروز در حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار میلیون نفر در طرح مشارکت غربالگری کرونا شرکت کرده اند و در انتظار حدود ۳۰ میلیون نفری هستیم که در این سامانه ثبت نام نکرده‌ و هنوز غربال نشده‌اند. هرچند همچنان با روند شیوع و انتشار در استان‌های مختلف رو به رو هستیم، اما بیماری تحت مدیریت نظام سلامت است که بخش عمده این موفقیت را مدیون همراهی مردم با ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشارکت در بسیج ملی هستیم.