دسته : بین الملل
شماره : 13254223028
تاریخ : 7 فروردين 1399
100 کشته در درگیری ارتش نیجریه با تروریستهای داعش درپی درگیری های ارتش نیجریه و تروریست های داعشی بیش از 100 نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین، درپی درگیری های ارتش نیجریه و تروریست های داعشی بیش از 100 نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

درپی درگیری تروریستهای داعش با نیروهای ارتش نیجریه در شهرک گونیری در استان یوبی واقع در شمال شرقی نیجریه، 100 تن از نیروهای ارتش از جمله چندین افسر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

همچنین درپی این درگیری ها داعشیان ۳ خودرو ارتش را منهدم، یک سرباز را اسیر و ۶ خودرو، اسلحه و تجهیزات زیادی را نیز به غنیمت گرفتند؛ از تلفات تروریستهای داعش در این درگیری ها خبری منتشر نشده است.

پیش تر نیز داعش در نیجریه وارد شهرک مونگونو در ایالت بورنو شده و به نیروهای ارتش نیجریه حمله و همچنین ۷۵۰ باب منزل را ویران کردند و در این حمله تروریستی بیش از ۲۰ نظامی و ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.

گروه بوکو حرام که در کشورهای غرب آفریقا به ویژه نیجریه فعال است در مارس ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی بیعت کرد و از آن پس با نام «ولایت غرب آفریقای حکومت اسلامی» شناخته شد.