دسته : اقتصاد
شماره : 13254223020
تاریخ : 7 فروردين 1399
وام مسکن در تهران ۲۵۰ میلیون تومان شد مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمدحسن علمداری اظهار کرد: در سال جهش تولید تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه ای و در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: این تسهیلات در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۸۰میلیون تومان است.

وی افزود: سقف وام ساخت به ازای هر واحد را برای سازندگان حرفه ای در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان است. 

همچنین به ازای هر واحد به شکل عادی برای تهران ۷۰ میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

پیش از این نیز پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی با تشریح مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات دریافتی صاحبان کسب و کارهای کوچک و نیز اقساط قرض‌الحسنه تمامی اشخاص در راستای کاهش آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اثرات آن بر روی کسب و کارها، نیاز بود تا تمهیداتی در راستای کاهش آثار و عواقب اقتصادی این پدیده به کار گرفته شود و به همین منظور شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ ۱۳ اسفندماه ۹۸، بنا به پیشنهاد بانک مرکزی، شرایطی برای بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک و نیز اقساط قرض‌الحسنه کلیه اشخاص که طی ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و اردیبهشت ۱۳۹۹ سررسید می‌شود مطرح و مورد تأیید قرار داد.

قربانی افزود: کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا (منتخب دولت) در مصوبه مورخ ۱۹ اسفند ماه خود عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند را به بانک مرکزی اعلام و بانک مرکزی نیز این عناوین را به بانک‌ها ابلاغ کرد.