دسته : فناوری
شماره : 13254222989
تاریخ : 4 فروردين 1399
ابر کارخانه پرینت سه بعدی در جهان به جنگ با کرونا می رود این شرکت قصد دارد 10 هزار محافظ صورت را به کادر درمانی جمهوری چک اهدا کند تا سهمی در راه مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد.


شرکت "پروسا" که به عنوان بزرگترین مرکز پرینت سه بعدی در جهان شناخته می شود قصد دارد به مبارزه با ویروس کرونا برود، این شرکت با در نظر گرفتن تمامی موازین بهداشتی محافظ های صورت تولید خواهد کرد و می خواهد تولیدات خود را به کادر درمانی جهمهوری چک اهدا کند. همچنین این شرکت قصد دارد تا تولیدات خود را در اختیار دیگر مراکز مشابه قرار دهد تا آنها نیز بتوانند در راه مبارزه با کرونا کمک کنند، در همین رابطه "جوزف پروسا" موسس این شرکت می گوید که تولید ماسک صورت به وسیله تکنولوژی سه بعدی کمی خطرناک است. زیرا جنبه های بهداشتی را باید در نظر داشت تا کارایی و بهداشتی بودن تولیدات تضمین شود، پروسا اظهار داشت:


در این زمینه تحقیقات زیادی را انجام دادیم و می خواهیم چند مورد از نگرانی های خود در این رابطه را عنوان کنیم، البته اصلا نمی خواهیم امیدی که روی این روش وجود دارد را از بین ببریم اما شاید تولید ماسک های تنفسی به وسیله پرینت سه بعدی کار چندان مناسبی نباشد. باید اشاره کنم که هیچ یک از طرح های کنونی ما برای این کار مناسب نیستند.


باید گفت که بیشتر نگرانی پروسا برای تولید ماسک های تنفسی به 5 بخش تقسیم می شود، به گفته وی یک ماسک باید به خوبی روی صورت کیپ شود، فیلتر ماسک مناسب باشد، فیلتر ورودی به ماسک کیفیت بالایی داشته باشد، نحوه قرار گرفتن ماسک روی صورت مناسب بوده و تخلخل اجزای پرینت شده اندازه باشد. او معتقد است که همه این موارد باید به درستی و بی نقص رعایت شوند، جوزف پروسا در ادامه راجب کاربردی بودن ماسک ها می گوید:


بخاطر اینکه بیشتر مواد اولیه ما برای تولید ماسک و محافظ صورت جنس سفت و سختی دارند احتمالا برا زمانی که فرد صحبت می کند مناسب نیستند، از این رو به جای تولید ماسک بیشتر سعی کردیم تا محافظ های صورت تولید کنیم تا کادر درمانی را از سرفه و عطسه های حاوی ویروس مصون نگه دارد.


شرکت پروسا برای این کار از طرح های موجود در اینترنت بهره برده و برای اینکه بتواند کل محافظ صورت را با یک ورقه پلاستیک تولید کند تا جای ممکن طراحی را بهینه کرده است. از بین طرح ها 5 طرح به وزارت بهداشت جمهوری چک ارسال شده و از این بین 2 طرح برای طی کردن مراحب نهایی تولید تائید شده اند. این شرکت برای تولید ماسک ها از تمهیدات بهداشتی سختگیرانه ای بهره برده است، به گفته مدیرعامل پروسا به منظور ضدعفونی کردن محافظ ها، آنها را تا دمای بالا گرم نگه می دارند و همه کارکنان هم موظف به استفاده از دستکش و ماسک های جراحی هستند. پروسا یک پنجم از ظرفیت تولید خود را به ساخت محافظ صورت اختصاص خواهد داد که در این صورت روزانه 800 محافظ تولید می کند، این شرکت قصد دارد 10 هزار محافظ صورت را به کادر درمانی جمهوری چک اهدا کند تا سهمی در راه مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد.