دسته : ورزشی
شماره : 13254222988
تاریخ : 4 فروردين 1399
تیم ملی فوتبال ایران به مصاف نائب قهرمان جام جهانی خواهد رفت طبق گزارش ها قرار است این دیدار بعد از متعادل شدن بحران ویروس کرونا و نگرانی های شیوع آن برگزار گردد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از سایت فاکس اسپورت آسیا، با هماهنگی های که از سوی دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال کرواسی صورت گرفته است، تیم های ملی ایران و کرواسی بعد از پشت سر گذاشتن بحران کووید-19 به مصاف هم خواهند رفت. این خبر براساس اظهارات سرمربی تیم ملی ایران می باشد که به تازگی با مقامات فدراسیون فوتبال کشورش یعنی کرواسی دیدار و درباره برگزاری بازی دوستانه بین تیم های ملی دو کشور گفتگو کرده است.


دراگان اسکوچیچ مربی 51 ساله کروات که پیش از این هدایت تیم صنعت نفت آبادان را برعهده داشت، بعد از جدایی از این باشگاه با فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی به توافق رسید و جانشین "مارک ویلموتس" بلژیکی شد. دراگان در ماه فوریه سال جاری به کرواسی رفت و با "داوور شوکر" رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی دیدار کرد، در جریان این ملاقات بود که پیشنهاد برگزاری دیداری دوستانه بین ایران و کرواسی مطرح شد. طبق گزارش ها قرار است این دیدار بعد از متعادل شدن بحران ویروس کرونا و نگرانی های شیوع آن برگزار گردد.


تیم های ملی ایران و کرواسی پیش از این 2 بار به مصاف هم رفته اند، اولین تقابل در سال 1998 بود که با برتری 2 بر صفر کروات ها پایان یافت، در سال 2006 هم دو تیم مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به اتمام رسید. تیم ملی ایران در حال حاضر در جایگاه سوم گروه خود از مرحله انتخابی دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا قرار دارد، اسکوچیچ پنجمین کرواتی است که روی نیمکت تیم ملی می نشیند. پیش از او "استانکو پوکله پوویچ" ، "تومیسلاو ایوویچ" ، "میروسلاو بلاژویچ" و " برانکو ایوانکوویچ" سابقه هدایت تیم ملی ایران را دارند.