دسته : سیاست
شماره : 13254222944
تاریخ : 1 فروردين 1399
پیام نوروزی پمپئو وزیر خارجه آمریکا این بار به بهانه پیام نوروزی، ادعای آمادگی این کشور برای ارسال کمک بشردوستانه و پزشکی به ایران را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به بهانه پیام نوروزی، بار دیگر مدعی شد که پیشنهاد واشنگتن برای ارسال کمک های بشردوستانه و پزشکی برای مردم ایران همچنان به قوت خود باقی است.

پمپئو در توئیت خود نوشت :

به همراه رئیس جمهور ترامپ نوروزی شاد، سلامت و پررونق را برای تمام کسانی که آن را در سراسر پهنه گیتی جشن می گیرند آرزو می کنم. همانگونه که نوروز نماد دوباره متولد شدن است امیدوارم این سال فرصتی برای تجدید تعهدات ما در زمینه سلامتی، امید و سرآغازی دوباره برای همه باشد!

وی همچنین مدعی شد: «از شنیدن این خبر که شمار زیادی در ایران قربانی ویروس کرونا شده اند، متاسفیم. به مردم ایران و تمامی جهان این امیدواری را می دهیم که آنها هم می توانند مانع شیوع این ویروس شوند. برای کمک به گذر از این دوران دشوار، پیشنهاد ما برای ارسال کمک های بشردوستانه و پزشکی برای مردم ایران همچنان پابرجا است.»

ادعای پمپئو در حالی مطرح می شود که آمریکا خود با بحران شدید ناشی از گسترش ویروس کرونا رو به رو بوده و در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است.

در حال حاضر تحریم های آمریکا چالش های مقابله با کرونا برای ایران را دشوارتر کرده و درخواست برای لغو تحریم های ظالمانه که علیه ایران اعمال شده به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و بسیاری از کشورهای جهان خواستار پایان دادن به تحریم ها در این شرایط حساس هستند.