دسته : سلامت
شماره : 13254222914
تاریخ : 28 اسفند 1398
کیت‌ تشخیص کرونا، ساخت جهاددانشگاهی با همت و تلاش پژوهشگران مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از جهاددانشگاهی، با همت و تلاش پژوهشگران مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد.

حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، ظهر امروز ۲۸ اسفندماه در معرفی این کیت‌ تشخیص مولکولی در ساختمان پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهاددانشگاهی، گفت: با شیوع ویروس کرونا در چین، این پیش‌بینی وجود داشت که این ویروس به کشورهای دیگر نیز سرایت کند؛ لذا ما از همان ابتدا تولید کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

طیبی با تاکید بر این مطلب که کیفیت کیت‌های تولیدی این پژوهشکده با تکنولوژی روز دنیا هم‌خوانی دارد و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهاددانشگاهی از همان ابتدا، کار مطالعاتی و طراحی در زمینه تولید کیت تشخیص کرونا را توسط پژوهشگران خود آغاز کرد و توانست کیت را تولید کند و در خود پژوهشکده، مورد آزمایش‌های متعددی قرارداد و خوشبختانه جواب‌های مثبتی از این آزمایش حاصل شد.

او ضمن بیان این مطلب که درصورت هماهنگی‌های لازم با نهادهای مربوطه، تصمیم بر این است که در هر ماه تا سقف 1 میلیون کیت تولید شود، گفت: بعد از گرفتن جواب‌های مثبت در پژوهشکده، برای گرفتن نظر آزمایشگاه‌های مرجع و تولید انبوه آن و گرفتن مجوز از سازمان غذا و دارو، کیت‌ها به این آزمایشگاه‌های مرجع فرستاده شد.