دسته : ورزشی
شماره : 13254222907
تاریخ : 28 اسفند 1398
ذبیح الله پورشیب؛ تنها ورزشکار جهان که سهمیه المپیک گرفت اما نمی تواند در آن شرکت کند پورشیب در سال جاری موفق به کسب نشان طلای انفرادی و تیمی رقابت های قهرمانی آسیا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، براساس قوانین اعلام شده برای کاراته در بازی های المپیک 2020 رقابت های این رشته در 6 وزن کومیته و 2 وزن کاتا برگزار می شود. ورزشکاران این رشته باید در کاتای انفرادی بانوان و آقایان، در سه وزن 55- کیلوگرم(متشکل از 50- و 55- کیلوگرم)، 61- کیلوگرم و 61+ کیلوگرم(ماشکل از 68- و 68+ کیلوگرم)، وزن 75- و 75+کیلوگرم(متشکل از 84- و 84+ کیلوگرم) کسب سهمیه کنند. در وزن های ادغام شده کاراته کا های اول و دوم هر وزن طبق رنکینگ جهانی جواز سهمیه خواهند گرفت.

در بخش کومیته و وزن 75+ از همان ابتدا رقابت بین ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده برای کسب سهمیه المپیک داغ بود، درنهایت اما پورشیب با 9225 امتیاز دوم و گتج زاده با 8617 امتیاز سوم شد. بدشانسی کاپیتان تیم ملی کاراته زمانی رخ داد که او پس از اکتاش ترکیه ای در رده دوم 84- کیلوگرم قرار گرفت و با توجه به صدرنشینی سجاد گنج زاده در 84+ ، پورشیب علیرغم کسب سهمیه المپیک نمی تواند در این رویداد شرکت کند.

از این رو کاپیتان تیم ملی به تنها ورزشکار جهان تبدیل شد که موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 می شود اما نمی تواند در آن حاضر باشد، پورشیب در سال جاری موفق به کسب نشان طلای انفرادی و تیمی رقابت های قهرمانی آسیا شد. او در لیگ جهانی ژاپن نقره گرفت و در شیلی هم همین عنوان را تکرار کرد، در روسیه اما بالاتر از سایر رقبا مدال طلا را کسب کرد.

فدراسیون کاراته ایران ضمن تشکر و قدردانی از تلاش کاپیتان تیم ملی کاراته یادآور شد که طی مذاکرات با کمیته ملی المپیک قصد دارند تا پورشیب را به عنوان یکی از ورزشکاران المپیکی در نظر گرفته تا تمام مزایا و امکانات ورزشکاران المپیکی شامل حال او نیز باشد.