دسته : بین الملل
شماره : 13254222900
تاریخ : 28 اسفند 1398
ویروس کووید-19 شورای امنیت سازمان ملل را تعطیل کرد ترس از شیوع ویروس کووید-19سبب شد تا تمامی نشست های شورای امنیت سازمان ملل متحد در هفته جاری لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، ترس از شیوع ویروس کووید-19سبب شد تا تمامی نشست های شورای امنیت سازمان ملل متحد در هفته جاری لغو شود.

سفیر چین در سازمان ملل متحد که رئیس دوره ای شورای امنیت نیزهست، با اعلام این خبر افزود: علی رغم لغو تمامی نشست های شورای امنیت در این هفته، سازمان ملل متحد و بخش های مختلف آن همچنان فعال بوده و درهای سازمان به روی رسانه ها و دیپلمات ها باز خواهد بود.

شیوع ویروس کووید-19 سبب شد تا آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تمامی کارکنان را موظف کند تا به شکل دورکاری وظایف شان را انجام دهند یعنی از  دوشنبه ۱۶ ماه مارس تا ۱۲ آوریل در منازل خود کارها را انجام دهند، مگر اینکه حضورشان ضروری باشد.

مثبت اعلام شدن تست یکی از دیپلمات های فیلیپینی که در نشست های سازمان حضور داشت، سبب شد تا گوترش چنین تصمیمی بگیرد. به غیراز سازمان ملل، نمایندگی های کشورهای مختلف در این سازمان هم با کاهش ساعات کاری وکاهش تعداد دیپلمات هایشان، به صورت دور کاری فعالیت خواهند کرد.

مدتی قبل، دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام ممنوعیت ورود گردشگران و بازدیدکنندگان به دلیل ترس از کرونا، سبب کاهش ۴۰۰ هزار دلاری درآمد ماه مارس شد.