دسته : بین الملل
شماره : 13254222889
تاریخ : 28 اسفند 1398
ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت توسط عراق وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

به گزارش ایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق «واع»، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این وزارتخانه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به اقدام آمریکا در حمله به نیروهای عراقی ارسال کرده است.

وی افزود: وزارت خارجه عراق در این شکایت‌نامه‌ها، بمباران آمریکا را اقدامی خصمانه و نقض آشکار شروط حضور نیروهای آمریکایی در کشور توصیف کرده است.

آمریکا جمعه پیش (23 اسفند) اعلام کرد که حملات هوایی دقیقی علیه فرودگاه در حال ساخت کربلا و مقر نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در استان‌های الانبار و صلاح الدین انجام داده است. در این حمله چند نیروی عراقی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه عراق در همان شب اعلام کرد که «اقدام نیروهای آمریکایی در بمباران مقر [نیروهای] دولتی عراق اقدام خصمانه و نقض حاکمیت است».

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.