دسته : اجتماعی
شماره : 13254222885
تاریخ : 27 اسفند 1398
دکتر زالی: دیدن صف های خرید شب عید در چنین شرایطی جای تاسف دارد با اینکه تمامی رسانه ها به اندازه لازم در خصوص ویروس کرونا و خطرات آن به شیوه های متفاوتی اطلاع رسانی کرده اند اما انگار مردم تهران حساسیت این موضوع را درک نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، رفتار برخی ازساکنان تهران که حاکی از جدی نگرفتن خطر ویروس کرونا است، باعث ابراز تاسف فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران شده است.

دکتر علی رضا زالی با تشبیه رفتار تهرانی ها به استقبال از مرگ گفت: با اینکه تمامی رسانه ها به اندازه لازم در خصوص ویروس کرونا و خطرات آن به شیوه های متفاوتی اطلاع رسانی کرده اند و هشدار ها و توصیه های بهداشتی و پزشکی هم از طرق مختلف به مردم منتقل شده اما انگار مردم تهران حساسیت این موضوع را درک نکرده اند.

وی افزود: کرونا بیماری مهلک و بسیار خطرناک است و هیچکس با این طرز رفتارها از این ویروس در امان نمی ماند. هیچ تضمینی نیست که هر فردی که مبتلا شد بلافاصله بیمارشده و تست اومثبت باشد. ممکن است ویروس به شخصی سرایت کند ولی هیچ نشانه ای نداشته باشد. ممکن است شخصی با ندانم کاری ویروس را به فردی در خانواده یا پدر و مادر سالخورده اش منتقل کند که در آنها شدت بیماری بیشتر باشد.

دکتر زالی گفت: مشاهدات ما از آنچه در سطح شهر اتفاق می افتد و نظر سنجی ها ، نشان می دهند که متاسفانه همچنان فعالیت های عادی مردم در روزهای اخر سال و شب عید به روال گذشته در حال انجام است. درحالی که باید توجه کرد امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و عوارضی که پیش آورده، عیدی متفاوت با سال های قبل خواهیم داشت. در چنین شرایطی دیدن صف های خرید آجیل و دیگر ملزومات شب عیدواقعا جای تاسف دارد. بیرون رفتن و در صف خرید شیرینی و آجیل ایستادن یعنی به استقبال مرگ رفتن که این شهامت نیست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: هیچ تضمینی وجود نداردکه قربانی بعدی ویروس کرونا ما یا یکی از نزدیکان مان نباشیم. در شرایط فعلی بحث حیات و جان  انسان ها مطرح است. از همه شهروندان می خواهم به آماررو به افزایش تهران توجه کنند. بالا رفتن تعداد مبتلایان و بستری شده ها یعنی توجه کافی و لازم وجود ندارد. مردم تهران اگر وضعیت بیمارستان ها و بیماران را مشاهده کنند متوجه وخامت اوضاع می شوند. مشاهده آگهی های ترحیم در اطراف خودمان هم کاملا جدی بودن خطر ویروس کرونا را نشان می دهد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافته و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. هم چنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تهران به  4 هزار و ۴۷ نفر رسید که بالاترین رقم در کشور است.