دسته : ورزشی
شماره : 13254222883
تاریخ : 27 اسفند 1398
پهلوانان تکیه گاه مردم در روزهای دشوار؛ وقتی کرونا هم باعث فراموش کردن مردم نشد! این روزها به یاری خداوند و اتحاد مردم خواهد گذشت و چیزی که در ذهن ها باقی خواهد ماند همین ایثار و فداکاری هاست، مردم از قهرمانانی صحبت خواهند کرد که همیشه و در هر شرایطی حامی آنها بودند و نه هر چهارسال یکبار!

مردم ایران روزهای دشواری را پشت سر می گذارند، شیوع ویروس کرونا از یک سو و وخیم تر شدن وضع معیشتی از سوی دیگر همگی موجب تلخ کامی مردم شده است. مطمئنا در شرایط شیوع بیماری این پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان ها هستند که با فداکاری و ایثار در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس قرار دارند، اما در کنار این افراد هستند کسانی که بی ادعا و بدون توقع درحال خدمت رسانی و کمک به مردم خود می باشند. کسانی که می توانستند به مانند خیلی ها در خانه مانده و حافظ جان و سلامتی خود باشند، پهلوانانی که در شرایط دشوار و بحرانی گذشته نیز یاری گر مردم بودند.

در طی روزهای گذشته چند تن از قهرمانان جهان و المپیک کشتی مشغول کمک به مردم شهرهای استان گیلان بوده اند، پهلوانان "رسول خادم" ، "کمیل قاسمی" و "حسن رحیمی" با شیوع گسترده کرونا در گیلان اقدام به توزیع اقلام بهداشتی چون ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان ها و بین مردم کردند. اقدامات پهلوانان کشتی ایران مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی هم قرار گرفته و این سازمان در صفحه مجازی خود با انتشار تصاویری از خدمت رسانی این افراد نوشت: کمیل قاسمی قهرمان المپیک و عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی در کنار رسول خادم قهرمان المپیک در تهیه تجهیزات بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا از شهرهای استان گیلان بازدید کردند تا به پرستاران و پزشکان کمک کنند.

این کمک رسانی و حضور در میدان خطر توسط پهلوانان مردمی در شرایطی است که بسیاری نمایندگان منتخب مردم در مجلس حتی از حضور در جلسات مجلس هم خودداری کرده و خبری از آنها نیست!. پهلوان کمیل قاسمی با فروتنی مثال زدنی در صفحه شخصی خود می نویسد:

زمانی که می خواستم به گیلان بروم برخی ها باتوجه به شیوع کرونا در شهرهای گیلان و به ویژه شهرهای شرقی این استان من را از سفر و خطر بزرگ ابتلا به کرونا نهی کردند. راستش من خودم هم به این موضوع فکر می کردم ، شوخی یا جدی مسئله جان است و خطر ابتلا به یک بیماری مرگ آور. احساس کردم هرگاه که قرار است منافع شخصی من در خطر قرار می گیرد جا بزنم، هیچگاه لذت های برای مردم زندگی کردن را نخواهم چشید. در نهایت به گیلان رفتم، کار خاصی هم نتوانستم انجام دهم اما بر خودم پیروز شدم، نمی خواهم فقط خودم را ببینم.

واقعا چه می شود که یک انسان خطر ابتلا به یک بیماری مرگبار و تهدید جان خود را "منافع شخصی" عنوان کرده و از آن برای مردمش گذر می کند!. منافع شخصی برای نمایندگان منتخب مردم برای مجلس کدام است؟، چطور می شود که شخصی خود را در معرض خطر قرار دهد و علیرغم کمک رسانی بگوید "کار خاصی انجام ندادم" ، قیاس این حجم از تواضع و ایثارگری در مقابل عملکرد بسیاری از مسئولان واقعا امکان پذیر نیست.

چندی پیش هم "حسن رحیمی" قهرمان جهان و دارنده و برنز المپیک، با تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در مناطق جنوبی تهران اقدام به توزیع اقلام بین مردم کرد. پهلوان رحیمی همچنین اقلامی را با کمک خیرین و مردم جمع آوری کرده و در میان مردم محروم روستاهای سیستان و بلوچستان که نزدیک به مرز پاکستان هستند توزیع کرد. به جز کشتی گیران ، فوتبالیست های فعلی و سابقی هم بودند که مردم را در این شرایط بحرانی فراموش نکردند. محمد نادری مدافع جوان پرسپولیس از جمله بازیکنانی بود که با تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و حضور در مناطق جنوبی تهران اقدام به توزیع آنها بین مردم کرد. جادوگر فوتبال ایران "علی کریمی" هم این روزها مشغول کمک رسانی به مردم به ویژه هم استانی های خود در گیلان است، اسطوره فوتبال ایران همواره در هنگام وقوع بحران در کنار مردم حضور داشته است.

در روزهایی که رسانه های جهان از در اختیار گذاشتن هتل های رونالدو برای تبدیل شدن به بیمارستان برای بیماران کرونایی می نویسند(البته این خبر تکذیب شد)، یا از کمک های چند هزار دلاری سایر ورزشکاران و فوتبالیست ها به بیمارستان ها خبر می دهند. کسی از پهلوانانی نمی گوید که علاوه بر کمک های نقدی و تجهیزاتی ، خود شجاعانه در میدان حضور دارند و باعث دلگرمی مردم می شوند. این روزها به یاری خداوند و اتحاد مردم خواهد گذشت و چیزی که در ذهن ها باقی خواهد ماند همین ایثار و فداکاری هاست، مردم از قهرمانانی صحبت خواهند کرد که همیشه و در هر شرایطی حامی آنها بودند و نه هر چهارسال یکبار!.


صندلی های خالی مجلس از نمایندگان منتخب مردم