دسته : سلامت
شماره : 13254222872
تاریخ : 27 اسفند 1398
تنگی نفس مهمتر از تب برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا از سوی پزشکان، علامت تنگی نفس از داشتن تب مهمتر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پزشکان و متخصصان در مورد نشانه‌های بیماری کرونا و زمان مرجعه به بیمارستان بیان داشتند که اگر فردی دچار سرفه های شدید و تنگی نفس شد، نشان دهنده درگیر شدن ریه است که این برای پزشکان مهم است و فقط  این دسته از افراد باید به بیمارستان ها مراجعه کنند.

ازآنجاکه بسیاری از افراد عادی نمی‌توانند تشخیص دهند که از نظر علم پزشکی چه زمانی دچار تنگی تفس هستند، پزشکان گوشزد کردند تعداد تنفس فردی که حال فعالیت نیست، اگر بالای ۲۴ بار در دقیقه باشد، نشانه تنگی نفس است. 

به بیان دیگر  معیار تنگی نفس تعداد تنفس در حالت نشسته، بدون فعالیت و درحال استراحت  است که به طورمعمول ۱۰ تا ۱۲ بار در یک دقیقه است و اگر این تعداد بالاتر از ۲۴ باشد نشانه تنگی نفس است و این دسته از افراد که در تنفس کم می آورند و دچار مشکل هستند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

پزشکان ضمن اشاره به این مطلب که اکثر بیماران کرونا تب دارند، اما نبود تب نشانه نبود بیماری کرونا نیست، تصریح کرد: تنگی نفس برای پزشکان بسیار مهم تر از تب است؛ چرا که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا ممکن است تب نداشته باشند. 

ازآنجاکه ویروس کرونا از نوک بینی تا حنجره و البته ریه را گرفتار می کند، یکی دیگر از نشانه‌هایی که ویروس کرونا در برخی افراد ایجاد می کند از بین رفتن حس بویایی است و کمتر سیستم گوارش را درگیر می‌شود.

همچنان برای دور ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، می‌بایست در خانه ماند حتی افرادی که علائم خفیف کرونا را دارند، با رعایت اصول بهداشتی و دور ماندن از سایر افراد خانواده در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز درمانی که در حال حاضر بسیار آلوده به کووید_19 هستند، پرهیز کنند. البته باید این افراد در خانه از ماسک استفاده کنند. شایان ذکر است استفاده ماسک عادی کافی است و لزومی به ماسک‌های فیلتردار برای فرد مبتلا نیست.