دسته : بین الملل
شماره : 13254222869
تاریخ : 27 اسفند 1398
ارسال تجهیزات پزشکی و امدادی از سوی امارات به ایران دو هواپیما حامل تجهیزات پزشکی و امدادی از سوی امارات متحده عربی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) به ایران ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از الشرق الاوسط، دیروز ( دوشنبه ۲۶ اسفندماه ) دو هواپیما حامل تجهیزات پزشکی و امدادی از سوی امارات متحده عربی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) به ایران ارسال شد. این دو هواپیما  حامل بیش از 32 تن دستکش، ماسک‌های جراحی و تجهیزات محفاظتی بودند.

به گفته خبرگزاری رسمی امارات این دومین‌ باری است که امارات متحده عربی به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا کمک‌های بشردوستانه اش را به ایران ارسال می‌کند. این اقدام در چارچوب همکاری امارات متحده عربی با کشورهای درگیر با شیوع گسترده ویروس کرونا انجام گرفته است.

در ابتدای ماه جاری نیز امارات با همکاری سازمان بهداشت جهانی، هواپیمایی حاوی ۷٫۵ تن تجهیزات پزشکی به همراه گروهی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی برای کمک و آموزش ۱۵ هزار کادر پزشکی به ایران ارسال کرد.

ریم الهاشمی وزیر دولت در امور همکاری بین‌المللی در این باره در توییتر خود گفته‌است: ارسال کمک‌های پزشکی به ایران مطابق با اصول بنیادی بشردوستانه کشور امارات و در راستای خدمت به منافع مشترک بشری صورت گرفته است.