دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254222863
تاریخ : 27 اسفند 1398
یادا به یاری درمانگران برمی خیزد مرضیه برومند: برخی از هنرمندان کشور با تاسیس موسسه بنیان نهاد «یاران درمانگران ایران» که فعالیت خود را با نام مخفف «یادا» شروع کرده است، تلاش می‌کنند با تهیه لوازم مورد نیاز کادر درمانی سهم خود را در کمک به شکست کرونا، ادا کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، مرضیه برومند بیان داشت: برخی از هنرمندان کشور با تاسیس موسسه بنیان نهاد «یاران درمانگران ایران» که فعالیت خود را با  نام مخفف «یادا» شروع کرده است، تلاش می‌کنند با تهیه لوازم مورد نیاز کادر درمانی سهم خود را در کمک به شکست کرونا، ادا کنند.

او با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم اذعان داشت: من در همان ابتدا شیوع ویروس و تذکر پزشکان، از طریق فضای مجازی و با انتشار چندین پست اینستاگرام از مردم خواستم در خانه بمانند تا اپیدمی کرونا را با هم کنترل کنیم.

برومند ضمن اشاره به اوقات فراعتی که کودکان در پی تعطیلی مدارس دارند و لزوم هدایت این ساعات در روندی مثبت و پربار، گفت: برای سرگرم کردن بچه‌ها در منزل مسابقه‌ نقاشی با همکاری پوریا عالمی و کانال «آی قصه» را راه اندازی کردیم تا کودکان در منزل نقاشی‌های خود را برای مسابقه ارسال کنند که شهرداری تهران نیز برای همکاری در لحظات آخر به ما ملحق شد.

او با ابراز گلایه از شهرداری تهران که بدون هماهنگی با وی جایزه نقدی برای این مسابقه در نظر گرفته است، گفت: اصلا به جایزه نقدی برای بچه‌ها معتقد نیستم.

برومند با بیان این مطلب که به محض آگاه شدن هنرمندان از شرایط سخت کادر درمانی و کمبود تجهیزات آنان نیز وارد میدان پیکار با کرونا شدند، بیان داشت: همکاران من در جشنواره عروسکی یزد آماده برگزاری این رویداد بودند که با آمدن ویروس کرونا آن جشنواره را لغو و تمام امکانات و نیروی انسانی را معطوف به کمک به کادر درمان کردیم. در این راستا به همراه رخشان بنی اعتماد و جمعی از سینما گران، پزشکان و فعالان اجتماعی و نمایشگران عروسکی طی ۱۰ روز توانستیم تجهیزات بسیاری را جمع‌آوری و تا حدودی مشکلات پزشکان و پرستاران را برطرف کنیم.

در خاتمه، مرضیه برومند با عنوان اینکه مقابله با بحران نیازمند یک عزم همگانی است،گفت:  بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. برهمین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.