دسته : ورزشی
شماره : 13254222849
تاریخ : 26 اسفند 1398
اجبار رئیس یک باشگاه مطرح در ایتالیا برای برگزاری تمرینات در شرایط بحرانی اعضای تیم پزشکی در صورتی که تمرینات به همین منوال ادامه داشته باشد استعفا خواهند داد

درحالی که بخاطر شیوع گسترده ویروس کرونا مسابقات فوتبال در ایتالیا با تعلیق سه هفته ای رو به رو شده و باشگاه ها برای کاهش ریسک ابتلای بازیکنان خود تمرینات را لغو کرده اند، اما مالک باشگاه لاتزیو و تیم دسته دومی سالرنیتانا در چنین وضعیتی بازیکنان این دو باشگاه را مجبور به برگزاری تمرینات می کند. کلودیو لوتیتو با بی توجهی به تصمیماتی که از سوی مقامات ایتالیا برای قرنطینه کامل شهرها و منع رفت و آمد که جریمه های سنگینی هم برای آن در نظر گرفته شده اقدام به برگزاری تمرینات اجباری می کند، او بخاطر چنین رفتاری بارها از سوی نهاد های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است. اتحادیه بازیکنان فوتبال ایتالیا از جمله سازمان هایی است که این هفته با انتشار بیانیه ای علیه لوتیتو به او هشدار داد تا در صورت ادامه تمرینات اجباری برخورد جدی با وی انجام خواهد شد.

با وجود اینکه کرونا در ایتالیا بیش از 1800 کشته بر جای گذاشته و مسابقات فوتبال در این کشور تا 15 فروردین درحالت تعلیق قرار دارند اما بازیکنان تیم دسته دومی سالرنیتانا بدون توجه به هشدار ها در تمرینات شرکت کردند. در همین زمینه رسانه های ایتالیایی گزارشی مبنی بر مشاجره لفظی لوتیتو و آندره آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس منتشر کردند، در جلسه اضطراری اخیر سازمان لیگ ایتالیا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد این دو باهم مشاجره شدیدی داشتند. آنیلی که علاوه بر ریاست باشگاه یوونتوس رئیس اتحادیه باشگاه های اروپایی نیز هست در این جلسه به لوتیتو گفته بود که : برای تو محقق شدن اهداف شخصی ات بیش از سلامت بازیکنانت اهمیت دارد.

اجبار رئیس باشگاه لاتزیو به برگزاری تمرینات باعث شده تا کادر پزشکی این تیم به شدت عصبانی شده و تهدید به استعفا کنند، ایوو پولچینی رئیس کادر پزشکی لاتزیو در اینباره گفت: برخی از همکاران ما روز دوشنبه در مقابل مالکان باشگاه که خواهان ادامه تمرینات هستند می ایستند، این واقعا جای نگرانی دارد وقتی مسئله حفظ سلامتی تمام اعضای تیم به میان می آید. اعضای تیم پزشکی در صورتی که تمرینات به همین منوال ادامه داشته باشد استعفا خواهند داد.