دسته : ورزشی
شماره : 13254222847
تاریخ : 26 اسفند 1398
تاکید ژاپنی ها به برگزاری به موقع پارالمپیک 2020 این مسئله در حالی مطرح می شود که تا امروز بسیاری از رقابت های گزینشی پارالمپیک در رشته هایی چون تیراندازی، دوومیدانی و وزنه برداری بخاطر کرونا لغو شده است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شیوع ویروس کرونا باعث شده تا برگزاری به موقع بازی های المپیک 2020 توکیو که قرار است در تاریخ 3 تا 19 مرداد برگزار شود با چالشی بزرگ رو به رو باشد. در این مورد گمانه زنی های زیادی صورت گرفته است، اما تصمیم گیری نهایی در ماه می سال جاری توسط کمیته بین المللی المپیک اتخاذ خواهد شد. در این شرایط هرگونه تصمیم جدید در مورد تاریخ و نحوه برگزاری بازی های المپیک می تواند پارالمپیک را هم تحت تاثیر قرار دهد، چراکه طبق برنامه قبلی بازی های پارالمپیک دو هفته بعد از المپیک آغاز می گردد. هرچند بر اساس ایمیلی که از سوی کمیته برگزار کننده پارالمپیک به کمیته ملی پارالمپیک ایران ارسال شده قرار نیست هیچ تغییری در زمان برگزاری آن بازی ها اعمال شود.


هادی رضایی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران در اینباره اظهار داشت:

در ایمیلی که توسط ژاپنی ها به ما ارسال شد تاکید بر این بود که تا به امروز هیچ احتمالی مبنی بر تغییر در زمان برگزاری بازی های پارالمپیک مطرح نشده و تصمیمی هم گرفته نشده است.


این مسئله در حالی مطرح می شود که تا امروز بسیاری از رقابت های گزینشی پارالمپیک در رشته هایی چون تیراندازی، دوومیدانی و وزنه برداری بخاطر کرونا لغو شده است، لغو مسابقات گزینشی برای رقابت های المپیک موجب ایجاد ابهاماتی درخصوص برگزاری به موقع بازی های المپیک شده است.