دسته : بین الملل
شماره : 13254222842
تاریخ : 26 اسفند 1398
علاقه فراوان ترامپ به داروی ضد کرونای آلمانی رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ در تلاش است كه یك شركت آلمانی را در زمینه تولید واكسن در برابر ویروس نوظهور کرونا خریداری کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،یک شرکت آلمانی در تولید واکسن و داروی مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ علاقه زیادی دارد که این دارو را از آن خود کند.

هفته نامه "Welt am Sonntag" روز یکشنبه فاش کرد که بین آلمان و ایالات متحده در مورد یک شرکت آلمانی در استان تابینگن در جنوب آلمان اختلافاتی وجود دارد که در آن کارهایی برای دستیابی به واکسن ضد ویروس Corona "Covid 19" انجام شده است.

در این گزارش آمده است: "طبق گزارش ادارات دولتی در پایتخت ، برلین ، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ در تلاش است دانشمندان آلمانی را با نقل و انتقالات مالی بالا به كشور خود جذب كند یا اینكه واكسن را منحصراً برای كشور خود تولید كند."

وی توضیح داد که ترامپ مبلغ زیادی را برای اطمینان از عملکرد انحصاری برای کشورش به شرکت آلمانی پیشنهاد داده و تأکید کرده است که "رئیس جمهور آمریکا تمام این کارها را انجام می دهد تا فقط واکسن را به ایالات متحده تحویل دهد."

وزارت بهداشت فدرال در پاسخ به سؤال آژانس خبری آلمان ، تأیید كرد كه "دولت آلمان بسیار علاقه مند به تولید واكسنها و مواد مؤثر در برابر corona virus  در آلمان و اروپا است."

این وزارتخانه خاطرنشان كرد كه روزنامه "Welt am Sonntag" در گزارش خود گفته است كه دولت با شرکت "كیورفاک" مستقر در توبینگن ارتباط گسترده ای برقرار كرده است.

براساس این گزارش ، این شرکت با مؤسسه دولتی آلمان برای واکسنها و داروهای بیوشیمی برای تولید واکسن در برابر ویروس کشنده همکاری می کند.

شرکت داروسازی CureVac چند هفته پیش تحقیق و مطالعه درباره تولید واکسن اپیدمی کووید۱۹ را شروع کرده و تمام توش و توان خود را در این راستا به کار انداخته است.

این شرکت امید فراوان دارد که تا فرا رسیدن تابستان اولین نمونه دارو را برای تست و آزمایش تولید کند.