دسته : اجتماعی
شماره : 13254222832
تاریخ : 25 اسفند 1398
خوزستان قرنطینه شد استاندار خوزستان گفت: فعالیت کلیه اصناف به استثنای اصناف ضروری همچون سوپرمارکت‌ها، نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوار و بارفروشی ها و داروخانه ها ممنوع است.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی اعلام کرد: هرگونه تردد خودروهای مسافری به استان (ورود و یا خروج) ممنوع اعلام شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علی احسان‌پور در روز جمعه با ارائه آمار بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۷۳ نفر رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید شناسایی شده که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.

وی افزود: شهر اهواز با ۹ بیمار جدید همچنان بالاترین آمار را در بین شهرستان‌های استان دارد و پنج بیمار بعدی مربوط به آبادان و یک بیمار مربوط به دزفول است.

احسان‌پور با اشاره به بهبود ۷۹ نفر از بیماران مبتلا به استان اضافه کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در اثر این بیماری نداشته ایم و تعداد بیماران فوت شده مربوط به بیماری کرونا همان ۳۰ مورد روز گذشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اوج گرفتن بروز بیماری در استان، تلاش کادر درمانی برای معالجه این بیماران افزایش یافته است و در حال حاضر ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش، با احتساب آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد بیماران در اهواز به ۸۴نفر، آبادان ۱۸ نفر و شوشتر ۱۷ نفر، اندیمشک ۱۶ نفر، دزفول هفت نفر، مسجد سلیمان چهار نفر، ماهشهر چهار نفر، بهبهان پنج نفر، شادگان سه نفر، هندیجان ۲ نفر، امیدیه ۲ نفر، شوش ۲ نفر، اندیکا ۲ نفر و باوی ۲ نفر، همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار رسیده است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ظهر روز ۲۲ اسفند اعلام کرده است: تعداد بیماران کرونا در خوزستان به ۱۵۸ نفر رسیده که از این تعداد ۳۰ نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت کرده‌، ۵۹ نفر بهبود یافته و ۶۹ نفر بستری هستند.

بر همین اساس فعالیت کلیه اصناف به استثنای اصناف ضروری همچون سوپرمارکت‌ها، نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوار و بارفروشی ها و داروخانه ها ممنوع بوده و همچنین کلیه پایانه های مسافری، مراکز تجمع و هایپرمارکت ها نیز تعطیل می باشد.