دسته : سلامت
شماره : 13254222817
تاریخ : 24 اسفند 1398
کتابچه راهنمای کرونا به صورت رایگان در دسترس است کتابچه پیشگیری از ویروس کرونا بر اساس ترجمه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی توسط سازمان بین‌المللی دانشگاهیان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، کتابچه پیشگیری از ویروس کرونا بر اساس ترجمه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی توسط سازمان بین‌المللی دانشگاهیان منتشر شد. 

این کتابچه با هدف افزایش آگاهی عمومی و کسب اطلاعات صحیح از منابع دقیق و معتبر علمی تدوین و به‌صورت رایگان در فضای اینترنت منتشر شده است.

پس از شیوع کووید_19 در ایران و همچنین با درنظر داشتن این مطلب که تنها راه جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس که متاسفانه بسیار سریع از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد، مسئولان جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم از راه‌های پیشگیری این بیماری، وارد عمل شدند.

این کتاب بر اساس آخرین دستاوردهای مطالعاتی که است پیرامون ویروس‌های خانواده کرونا انجام شده است. بخش اول این کتاب، شامل آشنایی با ویروس کرونا، توصیه‌های عمومی برای مردم، مواجهه با استرس ویروس کرونا، مراقبت درباره ایمنی مواد غذایی، حفظ سلامت هنگام سفر، زمان و نحوه استفاده از ماسک و مقابله با کرونا در محیط کار است.

بخش ضمائم، دربردارنده توصیه‌ها و اطلاعات داخلی برای مواجهه و درمان بیماری کرونا در کشور است که شامل پیامک‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش   پزشکی، تست کرونا به صورت آنلاین و مراکز درمانی سطح کشور است.

علاقه‌مندان به دریافت نسخه اینترنتی این کتاب می‌توانند به بخش کتاب‌های الکترونیک سازمان بین‌المللی دانشگاهیان به نشانی www.isic.ir/ebooks مراجعه کنند.