دسته : اجتماعی
شماره : 13254222815
تاریخ : 24 اسفند 1398
امکان تمدید تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بعد از 15 فروردین نوبخت: در صورت لزوم تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی پس از ۱۵ فروردین هم تمدید می‌شود و می‌توان با تغییر در زمان بندی‌ها، تعطیلی تابستانی مدارس را به تعویق انداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را تلاشی برای کنترل ویروس کرونا و تصمیمی در سطح ملی دانست و گفت: در صورت لزوم تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی پس از ۱۵ فروردین هم تمدید می‌شود و می‌توان با تغییر در زمان بندی‌ها، تعطیلی تابستانی مدارس را به تعویق انداخت.

وی از اختصاص بسته حمایتی به اقشار کم برخوردار خبر داد و افزود: ۲ بسته حمایتی دولت به ۷ میلیون نفر از اقشار کم درآمد تعلق می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به ۳ میلیون نفر از افراد جامعه که هیچگونه درآمد ثابتی ندارند، ماهانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، با در نظر گرفتن تعداد نفرات خانوار، کمک می‌شود.

نوبخت افزود: برای ۴ میلیون نفر از افراد دیگر جامعه نیز بنا بر استاندارد‌های تعیین شده، تسهیلات ۱ تا ۲ میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۰ ماهه بدون ضامن، ارائه خواهد شد.

او، درباره مبارزه و کنترل ویروس کرونا در کشور، گفت: موضوعات مربوط به کنترل ویروس کرونا با دو رویکرد تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی و نیز سیاست‌های ویژه اقتصادی در سطح ملی تعریف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از سوی دولت بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی بودجه‌ای در مقابله با این بیماری پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به ارتباط با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های دیگر، گفت: زیرساخت‌های درمانی گیلان نیازمند توجه بیشتر است که دراین زمینه علاوه بر تنخواه ۲۸ میلیارد تومانی، برای راه اندازی سریع ۲ بیمارستان تالش و لنگرود نیز ۲۲ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

نوبخت، با اشاره به اینکه در روز‌های نخست برخی بخش‌های درمانی لوازم و تجهیزات مراقبت شخصی به اندازه کافی وجود نداشت، افزود: با وجود این کمبود‌ها کادر درمانی و بهداشتی گیلان با تلاشی ایثارگرانه رسالت خود را به انجام رساندند که فداکاری و روحیه جهادی آنان به مثابه تلاش رزمندگان در دفاع مقدس است که جای قدردانی دارد.

وی لیست ارائه شده از اقلام مورد نیاز گیلان را به لحاظ ارزش اقتصادی ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ مورد نظر در اسرع وقت برای تامین ملزومات واریز شد.

معاون رئیس جمهور، با یادآوری تاخیری که در پرداخت کارانه کادر درمانی گیلان وجود داشت، تصریح کرد: باید پرداخت کارانه با اولویت صورت گیرد که برای انجام این امر ۴۰ میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.